• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invoegen en verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpiket7

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Ik heb een excel document waarin een kolom 11000 (veschillende) waardes staan.
Nu zou ik graag over een L voor plaatsen en en het laatste cijfer (een 0) dient te worden verwijderd.

Handmatig is dat veel werk.
Excel kent hiervoor vast een oplossing. Weten jullie die en kunnen jullie mij hiermee helpen?

Dat doe je met de funtie concatenate (samenvoegen in NL excel, denk ik)

=CONCATENATE(B1,A1)

of dus in NL (denk ik)

=SAMENVOEGEN(B1,A1)

in dit voorbeeld staat in cel een getal bijvoorbeeld 12345 en in cel B1 staat een L. In cel C1 (en omlaag kopieren straks) staat deze formule. Resultaat is dus L12345. Dat is wat je wilt, klopt?

Laatst bewerkt:
Klopt, dat werkt, maar nu moet ook de 0 nog verwijdert worden, maar wel alleen de laatste 0

Laatst bewerkt:
Oh sorry, moeilijk he lezen :)

De laatste 0 haal je als volgt weg.

1) Selecteer de kolom
2) Ga naar data - text to columns
3) Kies voor fixed with, klik next
4) Zet een streepje voor de laatste 0 en dan next, finish

ik heb de nederlandse versie en dan kom ik er niet aan uit...

Ik heb helaas geen Nederlandse, maar volgens mij is het "tekst naar kolommen", bij het fixed with gedeelte heb je de keuze tussen "gescheiden" of "vaste lengte" of iets dergelijk, jij moet doen vaste lengte kiezen. Lukt zo? Je mag je file hier ook wel even neerzetten

Bedankt, ik deed het verkeerd met de vaste lengte. Nu is het gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan