Invoegen figuur met VBA (excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cornelis82

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Berichten
5
Voor een 'tooltje' heb ik diverse landkaarten als figuur ingevoegd op een excel sheet. Als ik uit een pulldown menu een land selecteer zou ik graag de betreffende kaart daarnaast zien, kan dat op de een of andere manier met VBA?

Bestaat er uberhaupt een soort code voor "If $A$1 = 1 then select plaatje 1" of iets wat hierop lijkt?

Bij voorbaat dank voor een reactie
 
hmmm... Weet niet precies hoe je vanuit het shape object de source kunt veranderen; volgens mij kan dit alleen met een activeX plaatje.

Maar misschien is de volgende optie handiger; ik heb in een werkboek op het voorblad een pull-down gemaakt met kaarten en daarnaast een VLOOKUP functie de de gehele bestandsnaam opzoekt.

Op een ander tabblad heb ik een lijst staan met namen van kaarten/plaatjes en daarnaast alle locaties.

Bij het veranderen van het voorblad wordt vervolgens het bestaande plaatje verwijderd en wordt er een nieuwe ingevoegd.

Tevens heb ik op de lijst met plaatjes een macro'tje waarmee je images kunt toevoegen aan de lijst via een filedialog.

Ik hoop dat je daarmee iets kunt!

Succes!

PS Haal de huidige lijst met pics even weg uit het bestand; gezien deze bij mij op de pc op een andere locatie staan en jij ze niet hebt.
 

Bijlagen

  • Pictures_voorbeeld.rar
    19,5 KB · Weergaven: 379
Bijgaand 1 voorbeeldje, met de figuren in tabblad3,.
Credits niet voor mij, ik heb ze van internet gehaald.
Beide komen van Luc Heyndrickx, wel bekend op Helpmij.
Bezoek zijn site eens voor meer voorbeelden, zeker aan te raden!.
Daar staat ook een voorbeeld insertpicture met figuren (jpg's) die in dezelfde directory moeten staan als de sheet.
 

Bijlagen

  • InsertPicture.zip
    83,7 KB · Weergaven: 533
Laatst bewerkt:
twee oplossingen

Beste Maurice en Jan,

Super bedankt voor jullie beide oplossingen. Globaal een gelijke oplossing.

Het lijkt niet mogelijk te zijn om de plaatjes standaard al in de sheet te hebben en te laden als er een VBA commando uitgevoerd wordt, op zich geen probleem maar dan is de oplossing van Maurice met een VLOOKUP de beste methode in mijn geval!

Super!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan