invoegen html bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Vraagje:
kan binnen een html bestand een ander bestand ingevoegd worden? Nu bedoel ik met invoegen niet dat alle codes e.d. meegenomen moeten worden, maar alleen op een bepaalde plek van bestand eerst het andere verwerkt moet worden, dan de rest.

IK hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
In gewoon Word kan het, kan me niet voorstellen dat het middels html ook niet kan. Moet toch een bepaalde code voor bestaan?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Joanne

jeps.. dit kan, en wel op de volgende 2 manieren:

server side> dmv. SSI (= server-side includes) of php include().

client side> dmv javascript via een extern script.

Wat het beste is hang af van je mogelijkheden en waarvoor je het precies gaat gebruiken.

t.

Geplaatst door teacher
jeps.. dit kan, en wel op de volgende 2 manieren:

server side> dmv. SSI (= server-side includes) of php include().

client side> dmv javascript via een extern script.

Wat het beste is hang af van je mogelijkheden en waarvoor je het precies gaat gebruiken.

t.

Hoi Teacher,
Kijk, ik heb wat zitten knutselen met wat tabellen, kleurtjes en plaatjes en deze als een apart bestand/model bewaard. Wil deze gewoon als een soort kop in al mijn zelf gemaakte html bestanden hebben, om al mijn pagina's wat consistenter te laten lijken. Kan het dan wel als copy/paste erin zetten (doe ik nu dus) maar wordt zo'n file alweer zo lang van...
Ik zal gaan duiken in wat je hebt geadviseerd. Nogmaals
op www.htmlgoodies.com is echt alles te vinden. Heb er ontzettend veel aan. Vooral de manier waarop de stof wordt behandeld spreekt me erg aan, kort en bondig.

Een ander idee is misschien frames, maar ben nog niet zover.

Groetjes,
Joanne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan