Invoegen regel ander blad.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rnie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rnie

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Goedenavond,

Ik heb de volgende code waar ik vragen over heb:

Code:
Private Sub CommandButton5_Click()
With ActiveCell.EntireRow
.Offset(1).Insert
.Resize(2).FillDown
End With
End Sub

Bovenstaande code neemt ook gelijk de formule mee, als ik een regel toevoeg. Heb alleen 2 vragen.
  • Deze code staat op blad1 maar moet van toepassing zijn op blad2. Ik probeer wat dingen te veranderen (o.a. met Sheets) in de code helaas zonder resultaat. :(
  • In mijn voorbeeld heb ik een aantal vast regels staan waartussen ik dus een regel in wil voegen. Nu lukt het me niet om een regel in te voegen boven mijn onderste vaste regels i.v.m. "ActiveCell" (Deze vaste regels verschuiven dus verder naar onderen i.v.m. het invoegen van de regels. Het is dus niet zo dat het elke keer regel 20 is waar ik in moet voegen).

Groet,
Rnie

Zoek op Blad2 dan de onderste vaste regel en met Offset(-xregels) spring je dan het aantal vaste regels omhoog en voeg je dan je rij in.

Zoek op Blad2 dan de onderste vaste regel en met Offset(-xregels) spring je dan het aantal vaste regels omhoog en voeg je dan je rij in.

Met die 1 en -1 zat ik idd beetje te klooien maar mijn probleem is dat ik de laatste regel van het ander blad (dus blad2) niet kan bepalen d.m.v. die code. De actieve cell van blad2 staat niet altijd op laatste regel en die wou ik in de code bijvoegen.

De boven genoemde code werkt prima in het zelfde blad maar niet als ik moet verwijzen naar een ander blad.

Groet,
Rnie

Dit bedoelde Rudi.

Als de onderste 10 regels je vaste regels zijn, en je daar boven een rij wil invoegen.

Vervang:
Code:
With ActiveCell.EntireRow
door.
Code:
With Sheets("Blad2").Range("A65536").End(xlUp).Offset(-10).EntireRow

nog klein beetje aangepast maar werkt voor nu even goed. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan