• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen rij (excel2003) moet ook in tabblad komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave123

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Ik kan nergens een oplossing vinden, maar wellicht wil iemand helpen.
Een tabblad geeft per cel dezelde info als een ander blad dmv verwijzing. Als ik bv in blad 1 een naam wijzig, wordt dat automatisch ook in bv blad 2 gedaan.
Als ik in blad 1 een nieuw record (rij) tussenvoeg, komt deze niet in blad 2 te staan. Hoe kan ik zorgen dat dit automatisch gebeurd?

Welkom bij de Helpmij!

Door eerst onderin de tabbladen te selecteren middels de ctrl of shift toets en pas de rij in te voegen als de selectie actief is.

Ctrl gebruik je als de invoeging voor niet opeenvolgende bladen geldt (Blad 1, Blad 3, Blad 4) en de Shift toetst gebruik je als de bladen wél opeenvolgend zijn waarvoor de invoeging moet gaan gelden. (Blad 1, Blad 2, Blad 3, Blad 4)

Laatst bewerkt:
OK, maar pas op dat je niet dezelfde fout maakt zoals velen na het selecteren van een aantal bladen onderin. De selectie blijft namelijk actief, deze schakelt zichzelf NIET uit. Je zal even de selectie ongedaan moeten maken van de bladen na de invoeging, anders wordt alles wat je doet ná de invoeging, op ALLE bladen tegelijk doorgevoerd en dat wil je vast niet.
Selectie ongedaan maken doe je door even op blad 1 en daarna op een ander blad te klikken. Check of de kleur verandert zodat maar één blad actief is (het blad waarnaar je kijkt)

Ik dacht dat het goed ging, maar de bedoeling is dat in blad 2 de verwijzing naar blad 1 komt. Dus een celverwijzing.

Je bedoelt of de verwijzing dan meekomt? Nee, helaas die gaat in mijn methode niet mee, die zal je handmatig moeten plaatsen. Meelezers met VBA kennis zullen daar wel een scriptje voor hebben. Komt dat niet zo snel als jij hoopt, dan kun je het natuurlijk met een 'klik macrootje' zelf regelen.

Het lukt door gebruik te maken van INDIRECT maar eea is wel traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan