• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dekkerer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Goeiemiddag,

Ik heb een probleempje om rijen in te voegen. Ik heb tien jaar dagelijkse data van bedrijven (in kolom A staat de datum) en wil onder elke afzonderlijke maand een lege rij. Aangezien ik zo'n dertig tabs met tien jaar moet doen zou een snellere manier dan per maand stuk voor stuk een rij invoegen een hoop verschil maken! Zelf ben ik bezig geweest met een macro, maar als VBA leek ben ik er nog niet helemaal uit (de macro staat nu op een rij invoegen per 30 dagen). Hopelijk kan iemand me helpen. De data vd macro staat hieronder :

Code:
Sub InsertRows()
Dim startRow As Range
Set startRow = Rows("31:31")
Application.ScreenUpdating = False
Do Until Application.CountA(startRow) = 0
startRow.Insert Shift:=xlDown
Set startRow = startRow.Offset(30, 0)
Loop
End Sub

Alvast bedankt!

Groet,
Danny

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Dekkerer ;)

De tijd dat je hier spendeert, dan zijn de 30 tabs x 10 jaar dus 300 rijen al lang ingevoegd.
Ga onder de 30 of 31 ste rij staan naar gelang het aantal dagen per maand, druk op de CTRL toets tewijl je de volgende rij selecteerd enz... dan rechtermuisklik en op invoegen klikken.

Als je dit maar eenmalig moet gebruiken is de code niet veel waard.
Natuurlijk altijd leuk om de code te hebben.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan