invoegen symbolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pintopie

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2001
Hoe kan ik regelen dat ik geen symbolen (tekens) meer hoef in te voegen via "invoegen" - "symbolen" en dan pas een e,a,o,u,i met een teken krijg zoals é ë à enz..?

Op mijn pc duw ik gewoon eerst het betreffende teken in en dan de letter, maar een collega van mij moet allemaal die bovenstaande handelingen verrichten om een letter met teken te krijgen. Zeer omslachtig. Nu denk ik dat het aan het toetsenbord ligt want ik kan nergens vinden hoe ik dat kan instellen op zijn pc. Kunnen jullie me verder helpen a.u.b.?
Mijn dank is weer énórm!!!!
Pintopie

Waarschijnlijk staat de configuratie voor het toetsenbord niet goed. De taal moet Nederlands zijn met de layout van een VS international keyboard.

Ik gebruik altijd de ALT combinaties

bv ë = alt 137

je moet ze wel allemaal uit je hoofd leren, maar dat lukt wel :D

alt

Tja, ik ben wel een beetje "alt" en ook ik heb een lijstje met de combinaties, maar dat wil ik net niet. Gemak dient de mens denk ik dan maar. Ik denk dat ik inderdaad morgen eens ga kijken of ik iets aan die taalinstelling kan doen. Wel bedankt voor je tip.

Wanneer je klinkers met een "umlaut" nodig hebt, dus bijvoorbeeld ë ï ü, dan is het het gemakkelijkst om eerst op de dubbele punt te drukken dus de " en direct daarna je klinker. Je zult dan zien dat je de dubbele punt boven je klinker krijgt. Dit geldt ook voor je trêma tekens. dus het dakje eerst, dan je klinker, je accenten, (é) idem dito. Dat is dus je enkele aanhalingtekentje onder de dubbele.

Succes

Geplaatst door blacksheep
Wanneer je klinkers met een "umlaut" nodig hebt, dus bijvoorbeeld ë ï ü, dan is het het gemakkelijkst om eerst op de dubbele punt te drukken dus de " en direct daarna je klinker. Je zult dan zien dat je de dubbele punt boven je klinker krijgt. Dit geldt ook voor je trêma tekens. dus het dakje eerst, dan je klinker, je accenten, (é) idem dito. Dat is dus je enkele aanhalingtekentje onder de dubbele.

Succes

CTRL + Shift + dubbele punt bedoel je :)

Maar soms werkt dit ook niet en dan moet je toch maar die codes uit je hoofd gaan leren :p

CTRL SHIFT : haalt bij mij niets uit Pascal.

pintopie:

Probeer:

accent, letter
CTRL + accent, letter
Zet de toetenbordinstellingen op "VS internationaal" en de taal op "Nederlands". (indien het een QWERTY-toetsenbord betrefd).

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC
CTRL SHIFT : haalt bij mij niets uit Pascal.

Saldos:

Probeer:

accent, letter
CTRL + accent, letter
Zet de toetenbordinstellingen op "VS internationaal" en de taal op "Nederlands". (indien het een QWERTY-toetsenbord betrefd).

Dit is Saldos niet hoor XP_PC.

pintopie,
Zou je misschien een andere avatar kunnen gebruiken, want anders komen mensen in verwarring met ons twee.
Alsvast bedankt.

CTRL + Shift + dubbele punt bedoel je

Nee, dat bedoel ik niet. Als ik dat bedoelde had ik het wel zo neergezet. Ik bedoel precies wat er staat. Eerst aanhalingstekens, dan de klinker!!!
Voor het geval dat moeilijk is, klinkers zijn; a.e.i.u.o!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan