Invoegen tekst na optie aanvinken in popup(dialoog)scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dumtrala

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2005
Dag collega coders,

Ik ben vrij nieuw met VBA en hebt daarom nogal wat vragen. Nu zou het mooi zijn als ik een site kan vinden met (veel) tutorials en handige tips voor VBA; da's vraag één.

Vraag twee is wat specifieker:
Ik wil graag in Word 2002 een document maken met een popupscherm waar de gebruiker bepaalde opties kan aanvinken, zodat deze worden opgenomen in een daarna via de macro samen te stellen document. Dus dat een bepaalde lap tekst van misschien een paar alinea's in het document wordt opgenomen als de betreffende optie is aangevinkt door de gebruiker in het popupschermpje. Zo is het doel dat ik bijvoorbeeld 5 opties geef aan de gebruiker die hij kan aanvinken, waarna daarna de stukken tekst die bij deze optie horen in het document ingevoegd worden op de plaats van de betreffende Bladwijzer(s).

Ik heb al enige tijd gezocht maar kan nergens iets vinden wat in de buurt komt en ik zou zelf niet weten hoe ik dit moet aanpakken. Iemand die me al een stukje op weg kan helpen?

Alvast bedankt!

dit is een mogelijkheid

if optie1 = true then

ActiveDocument.Bookmarks("bladwijzer1").Select
selection.typetext text:= "in te typen tekst"

end if

of anders

Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, name:= "bladwijzer1"

Hai, :D

In dit topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=201625

Heb ik een bijlage geplaats: "Invulschermpke" waarvan de data weggeschreven word naar bladwijzers in Word (en dubbele waarden geupdate worden met Velden)

Dat document maakt ook gebruik van een Userform dus het is wellicht een aardig startpunt om te beginnen...(de code is vrij eenvoudig te volgen)

Succes! :thumb:

Yes, het volgende werkt! :)

If CheckBox1 = True Then

ActiveDocument.Bookmarks("bmInvoegenTekst").Select
Selection.TypeText Text:="Dit is tekstblok 1 en wordt ingevoegd in het document op bmInvoegenTekst"

Unload Me