Invoegen tekstvak en vervolgkeuzelijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

weites

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Hallo

ik heb de volgende vraag:

ik heb een site gemaakt in Frontpage, bestaande uit meer dan 100 pagina`s. En dit aantal breidt zich binnenkort fors uit.
Nu loop ik tegen het volgende aan:
op een 40-tal pagina`s staat een tekstvak, met het woord sinterklaas erin.
Wat ik zou willen is het volgende: op 6 december moet ik op alle 40 pagina`s het woord sinterklaas vervangen door kerst. Kan dit automatisch? (dus op 1 pagina het tekstvakje maken via: invoegen-formulier-tekstvak.
Dan het tekstvak knippen en plakken op alle 40 andere pagina`s, met als resultaat, dat ik maar 1x het woord sinterklaas hoef te veranderen, en de verandering wordt automatisch doorgevooerd op alle overige 40 pagina`s.)
Vraag 2: dezelfde vraag nog een keer, maar dan m.b.t. een vervolgkeuze lijst:
op 60 pagina`s staat dezelfde vervolgkeuze lijst, ook deze moet om de zoveel tijd worden aangepast. Dit zou toch ook wel automatisch kunnen?

Laatste vraag:
zo zitten er in de gehele site meerdere verschillende tekstvakken en vervolgkeuze lijsten die op verschillende dagen door mij handmatig aangepast moeten worden.
Op 1 pagina kunnen dus zowel 1 of meerdere tekstvakken staan alsook 1 of meerdere vervolgkeuzelijsten.

Ik heb er diverse boeken over Frontpage op nagezocht, kan iemand mij op het juiste spoor zetten?

fwt.

Laatst bewerkt:
Vervangen

Je selecteerd je textbox en dan kies je splitsen zodat je de code ziet die code kopieer je naar wordt en dan doe je 2 enters ofzo
wijzig je tekst box en dan kopieer je die code LETOP vervang de oude code niet je klikt dan op bewerken/edit en dan op replace/vervangen selecteer het tabblad html code zet je oude code links en je nieuwe code en klik op alles vervangen als het goed is vervangt hij dan alle textboxen die het zelfde zijn in alle pagina's binnen een website
MAAK EERST EEN BACK-UP VOOR HET GEVAL DAT EN TEST HET EERST MET EEN TEST SITE

web maker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan