• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen van een bewegend figuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo strukton

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Wie Kan mij helpen met het invoegen van een figuur in een excel werkblad het is een bewegend figuur, ik kan hem wel invoegen maar dan is hij niet meer bewegend het figuur is een gif bestand

volgens mij kan je geen bewegende beelden in excel zetten...Ik vraag me ook af waarvoor je dat wilt gebruiken... (dit uit interesse...)

Moving gif

Het kan wel, makkelijke manier is je excel blad opslaan als webpage, open je deze in IE dan werkt de bewegende gif wel weer gewoon.

Vermoedelijk is dat echter niet wat je wilt.

Ik ben tot nu toe één site tegen gekomen waar iemand gifjes gebruikt in excel en deze ook 'gewoon' laat bewegen.
Probleem is zijn uitleg, of misschien moet ik zeggen het gebrek daaraan.

Waar het op neer komt is dat het gif bestand omgezet wordt naar een waarden tabel, met behulp van een marco speelt je deze data dan weer af, waarbij deze weer als plaatjes getoond worden.

Helaas ben ik er nog steeds niet uit hoe hij dat nu precies doet, maar mocht jij er achter komen hoor ik het graag.

{Edit} Ik heb de link even aangepast, bracht je niet direct naar de juiste plek op de site.

{Edit2} Heb nog een goed naar zijn oplossing gekeken en ben er uit, ik zal binnen kort een bestandje uploaden met daarin stap voor stap uitleg over hoe je een bewegende gif in excel kunt opnemen.
De oplossing met het omzetten naar een tabel is ook niet nodig overigens, wel moet het gif plaatje in losse plaatjes worden opgedeeld, in de bijlage die nog gaat volgen leg ik uit hoe, deze oplossing is veel beter.

Laatst bewerkt:
Titel van het bericht aangepast zodat beter te zien is waar de vraag over gaat, "helpmij" als titel is zo weinig zeggend.

Met dank aan C.Withaar voor de duidelijke uitleg.

Ongeveer een jaar geleden ben ik hier ook mee bezig geweest.

Resultaat in de Zip.

In het programma is een macro die een eventuele verplaatsing van de animatie regelt. (Even expperimenteren)

Bijlagen

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg withaar, ik heb mijn figuur inmiddels ook bewegend op een excel werkblad staan mede door de goede uitleg.LucB ook hartelijk dank dit ziet er leuk uit.
Ja en dan Robbie32 ik heb een werkmap gemaakt en op de voor pagina had ik graag mijn logo gehad en dan bewegend, dat is me nu gelukt mede door jullie.

nogmaals bedankt

Hi,

Ben ook bezig met .gif in excel. Kan de gezipte uitleg helaas niet openen, lijkt corrupt te zijn..:( heeft iemand de uitleg nog??

Alvast erg bedankt!

Hi,

Ben ook bezig met .gif in excel. Kan de gezipte uitleg helaas niet openen, lijkt corrupt te zijn..:( heeft iemand de uitleg nog??

Alvast erg bedankt!

Als je de .zipfile opslaat op je pc of memorystick oid dan je het daarna gewoon openen.
Menigeen op dit forum heeft last van het openen van zipfiles.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan