Hallo beste leden,
Ik ben bezig met het opstellen van een standaard document dat door meerdere gebruikers gebruikt gaat worden.
Het is de bedoeling dat een deel van het document beveiligd wordt tegen bewerking.
Bij een deel kan de gebruiker alleen de invulvelden invullen.
Bij het andere deel moet de gebruiker vrij.
De delen heb ik gescheiden door secties, voor de beeldvorming:
-----------------------------------------------------------------------------------
Sectie 1, beveiligd tegen bewerken, met invulvelden
-----------------------------------------------------------------------------------
Sectie 2, in deze sectie kan de gebruiker 'vrij' gebruikmaken van word.
Dat betekent dat de gebruiker ook 'vormen' en 'smart-art-elementen'
moet kunnen invoegen. Dit geldt ook voor de optie 'Wijzigingen bijhouden'
Ik krijg het voor elkaar om sectie 1 te beveiligen en sectie 2 niet.
Echter. Als ik word beveilig via 'bewerking beperken', dan vervalt de optie om 'vormen' en smart-art-elementen' in te voegen. Ook wijzigingen bijhouden lukt niet.
Ik heb hier op het forum gezocht, maar ik kom er niet uit.
Overigens, als ik bij bewerkingsbeperkingen 'opmerkingen' of 'wijzigingen bijhouden' aanklik, krijg ik niet het gewenste resultaat.
Ik ben benieuwd hoe ik dit kan oplossen, misschien moet ik een macro opstellen.
Ik ben bezig met het opstellen van een standaard document dat door meerdere gebruikers gebruikt gaat worden.
Het is de bedoeling dat een deel van het document beveiligd wordt tegen bewerking.
Bij een deel kan de gebruiker alleen de invulvelden invullen.
Bij het andere deel moet de gebruiker vrij.
De delen heb ik gescheiden door secties, voor de beeldvorming:
Sectie 1, beveiligd tegen bewerken, met invulvelden
Sectie 2, in deze sectie kan de gebruiker 'vrij' gebruikmaken van word.
Dat betekent dat de gebruiker ook 'vormen' en 'smart-art-elementen'
moet kunnen invoegen. Dit geldt ook voor de optie 'Wijzigingen bijhouden'
Ik krijg het voor elkaar om sectie 1 te beveiligen en sectie 2 niet.
Echter. Als ik word beveilig via 'bewerking beperken', dan vervalt de optie om 'vormen' en smart-art-elementen' in te voegen. Ook wijzigingen bijhouden lukt niet.
Ik heb hier op het forum gezocht, maar ik kom er niet uit.
Overigens, als ik bij bewerkingsbeperkingen 'opmerkingen' of 'wijzigingen bijhouden' aanklik, krijg ik niet het gewenste resultaat.
Ik ben benieuwd hoe ik dit kan oplossen, misschien moet ik een macro opstellen.