• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen van punten

Status
Niet open voor verdere reacties.

annamaria

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2009
Hallo,

Ik ben bezig met het aanpassen van een adressenbestand van ongeveer 14.000 adressen in excel 2007. Nu mijn vraag:
Graag zou ik de voorletters scheiden met een punt. Dit is nu namelijk niet overal het geval. In sommige cellen staat bijv. ADW, in andere A D W, en in een aantal staat het al goed (dus A.D.W.). Zou iemand mij, het liefst een zo simpel mogelijke, oplossing kunnen geven? Bijvoorbeeld in de vorm van een formule? Ik kan wel wát met Excel, maar ben er zeker niet bedreven in...

Heel hartelijk dank voor de moeite.
Vriendelijke groeten.

Misschien een voorbeeldbestandje met een aantal fictieve namen zodat we een idee krijgen van de data, dit om te vemijden dat we naast elkaar praten en meer direct een mogelijke oplossing kunnen bieden

Beste annamaria ;)

Gaat het altijd over drie initialen of om meerdere ?
Kan er een spatie en punt in een item staan ?

Voorbeeld.

ADW
A D W
AD W
A DW
A.D W
AD.W

Kunnen deze voorkomen ?

Zoals Warme bakkertje al aangeeft, een voorbeeldbestandje met mogelijke combinatie van 3 of 4 of meerdere initialen indien dit het geval is.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste annamaria ;)

Ziehier een voorbeeld voor initialen met 2, 3 of 4 letters met of zonder punten en spaties met 1 formule.

PS. Kan voorbeeldbestandje niet plaatsen, ben op vakantie en het onbeveiligd netwerk van de buurman is te traag voor te uploaden, vandaar !

Dan maar de formule:

Code:
=ALS(LENGTE(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";""))=2;SUBSTITUEREN(LINKS(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";"");1)&" "&RECHTS(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";"");1);" ";".")&".";ALS(LENGTE(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";""))=3;SUBSTITUEREN(LINKS(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";"");1)&" "&DEEL(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";"");2;1)&" "&RECHTS(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";"");1);" ";".")&".";ALS(LENGTE(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";""))=4;SUBSTITUEREN(LINKS(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";"");1)&" "&DEEL(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";"");2;1)&" "&DEEL(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";"");3;1)&" "&RECHTS(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;".";"");" ";"");1);" ";".")&".";"")))

Plak deze formule in B2 en de initialen in A2.

Danny, Heb je er met je mega-formule rekening mee gehouden dat de TS niet heeft aangegeven of die initialen in een aparte cel staan? ;)

Groet, Leo

Beste Ginger ;)

Als je het bericht van TS leest, staan ze in 1 cel.

We hebben met 2 personen uitdrukkelijk gevraagd voor een voorbeeldbestandje toe te voegen.

Nu maar afwachten wat TS er van vind.

PS. De mega formule is lang omdat ik rekening gehouden heb, dat de initialen uit meer of minder dan 3 letters bestaat nl. 2, 3 of 4 letters.

Danny147, Ik heb jouw formule ook gebruikt en dit werkt prima, behalve bij 1 initiaal. Dan laat excel de cel leeg. Hoe ziet de formule er dan uit?
Dank alvast voor de reactie!
Tsjeu

Topic is van 2009, dus al heel lang niet actueel meer. Graag oude topics met rust laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan