• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen van rijen en functies behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

brecat

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Berichten
21
Hoi, ik heb een vraagje ivm het invoegen van rijen. Hoe doe je dat als je rijen invoegt in een calculatiemodel dat hij automatisch ook de formule en voorwaardelijke opmaak van de vorige rij meeneemt? Kan iemand mij hierbij helpen?


groeten
 
Hoi,

Rechtsklikken op het rijnummer waaronder je een nieuwe wilt invoegen en klikken op 'Invoegen' .....
Dit geldt in een model niet voor de onderste rij.
 
Hoi,

Dankjewel voor je antwoord. Maar hoe ik moet invoegen wist ik, het probleem is dat de rij die je invoegt niet altijd automatisch alle formules meeneemt. Als ik bijvoorbeeld in Cel A1 en A2 een formule heb zitten. Wil ik, als ik tussen A1 en A2 een rij invoeg, dezelfde formule hebben. Wat niet altijd gebeurt.

Groeten
 
Hele rij met formules selecteren
Rechts klikken op eerste cel in "nieuwe rij" en "gekopieerde cellen invoegen"

Ron
 
Hoi Ron,

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Zou je het kunnen uitleggen adhv de voorbeeld die ik in bijlage heb gezet. Neem nu dit voorbeeld in bijlage. als ik op rij 17 een rij invoeg en iets invul in kolom B dan past kolom H zich automatisch aan, wat ook de bedoeling is. Maar als ik hetzelfde doen in een andere rij bijvoorbeeld 13 dan doet die het niet.

Kun je eens zien hoe dit komt?

Bekijk bijlage VB.xls
 
Hoi,

De 'makkelijkste' methode is toch de volgende:

1. Klik met de rechtermuisknop op de rij WAARONDER je een nieuwe in wilt voegen en klik op 'Invoegen'
2. Selecteer de cellen in de rij daarboven en ga met de muispijl op het vulgreepje staan, rechtsonder de selectie (het vierkante blokje)
3. sleep de selectie naar de rij daaronder.

Alle formules en opmaak zijn nu gekopieerd naar de rij daaronder.
 
Ja, ik denk dat dit de enigste oplossing is maar toch vind ik het vreemd dat hij het op bepaalde rijen wel automatisch doet en op andere niet. Toch bedankt voor jullie hulp.

Groeten
 
Kijk ook eens bij Extra > Opties > Bewerken > Extend data range formats and formulas (heb nu een Engelse Excel versie). Het is een vinkje.

Zet je de vraag nog even op opgelost aub? Dank.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan