• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaap Zuur

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Hoi allemaal.

Ik ben een data base aan het maken in Exel voor mijn Favorieten.
Als ik achter nummer 10 bv Auto intyp, en op nummer 20 Computer, dan ga ik naar het gewenste adres. Ik heb dus een hyperlink gemaakt. Als ik bv 5 regels invoeg tussen 10 en 20 dan verschuift 10 Auto naar 15 dus ben ik het juiste adres kwijt van de hyperlink. Is het mogelijk om het juiste nummer achter 10 Auto te behouden terwijl ik regels invoeg?

Weet iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat hartelijke dank.

Groetjes Jaap

Jaap

misschien iets met zoekfuncties te doen? vert.zoeken, vergelijken, ...

Beste Jaap,

Als je op een werkblad de cel waar je naartoe wilt verwijzen een naam geeft, dan kun je bij het maken van de hyperlink verwijzen naar een naam. Het maakt Excel niet uit welke cel die naam heeft, de hypelink springt er altijd naartoe. Dus ok na het invoegen van rijen.

Groeten,

Richard

Beste Richard,

Dan doe ik zeker iets niet goed want als ik 50 rijen invoeg dan ben ik mooi mijn locatie kwijt.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om het nog een een uit te leggen?????

BV

Jaap

Jaap

selecteer de cel(len), in de formulebalk geef je dan een naam aan de cel (het bereik), bijvoorbeeld: auto

Dan kies je Invoegen > Hyperlink
Plaats in dit document
Gedefinieerde namen
Auto aanklikken

Mocht de uitleg van Wim niet duidelijk genoeg zijn, hierbij een voorbeeldje.

Bijlagen

Top hoor:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: zo is ie helemaal duidelijk. Dank jullie wel.:D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan