• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen_plaatje.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiegerklijnstra

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2013
Beste mensen. Bijgevoegd .xls scriptje welke ik eerder van deze site heb gekopieerd. Met grote dank aan de auteur. Het lukt mij echter niet om het scriptje zo te wijzigen dat er meerdere plaatjes in hetzelfde blad kunnen worden weergegeven. Nu kan op positie B5 een plaatje worden gekozen die zichtbaar wordt op K17, maar B6 en verder wil ik ook kunnen selecteren zodat op K18 en verder ook plaatjes komen te staan. Wie kan mij helpen? De functie dat het plaatje weer verwijdert wordt dient ook voor de rest te gelden. Wie kan mij helpen. Kopieeren en plakken van de codes werkt niet. Althans niet door mij. Dank bij voorbaat.

Bekijk bijlage invoegen_plaatje.xls

Wat doet dit in de Visual Basic sectie. Visual Basic is totaal iets anders. Verplaatst naar juiste sectie.

Code:
Sub TestInsertPicture1()
            InsertPicture1 "C:\Infobits\InfokasV3\jpg\" & ActiveCell.Value & ".jpg", _
        ActiveCell.Offset(12, 9), True, True
End Sub

Dank voor je reactie. Ik heb het aanwezige stukje code door bovenstaande vervangen maar dat helpt niets. Ik zie nog steeds geen meerdere afbeeldingen wanneer in cel B6 tot B26 andere plaatjes worden geselecteerd. Kan mij zo voorstellen dat er iets met strings aangeroepen moet worden aangezien er een verwijzing staat naar cel K17 in de module en naar $B$5 op blad2.

aangezien er een verwijzing staat naar cel K17 in de module en naar $B$5 op blad2.
vervang de verwijzing naar $B$5 door:
Code:
If Not Intersect(Target, Range("$B$5:B26")) Then

De verwijzing naar cel K17 zou niet meer mogen voorkomen in de module indien je Warme Bakkertje's aanwijzingen hebt opgevolgd?

Ooh bijna goed. Ik heb de stukjes code vervangen. Er is echter nog maar 1 plaatje. Ik zou graag meerdere plaatjes willen zien. Nu wordt dat ene plaatje vervangen door een ander. In cel K20 b.v moet het plaatje komen wat in B6 wordt geselecteerd, in cel K23 wat in B7 wordt geselecteerd enz. En dan ook nog vast aan een cel zodat bij invoegen van een kolom tussen C en D de plaatjes vastzitten aan K...

Erg bedankt voor jullie hulp allereerst. Ik zou dit niet kunnen. Het is echter wat ingewikkelder.. Het plaatje welke gekozen was in b.v. B10 verdwijnt wanneer hetzelfde plaatje in b.v. B5 wordt geselcteeerd. Die zou moeten blijven staan, behalve als er in die cel (B10) een ander wordt gekozen. Dat gaat wel goed weliswaar. Maar het verdwijnt dus bij selectie van dat plaatje in een andere cel. Ook verschijnt er een foutmelding als er een kolom wordt ingevoegd tussen b.v. kolom d en e; Objectvariabele of blokvariabele With is niet ingesteld. Het is mij nu ook niet meer duidelijk waar het plaatje komt te staan. dat was K17 maar dat is nu een soort sommetje? (ActiveCell.Row - 5) * 2 + 12, 9)

Bestand aangepast, de foutmelding zou moeten weg zijn. Hetzelfde plaatje zou nu meerdere keren moeten kunnen verschijnen.
"ActiveCell.Row - 5) * 2 + 12" is inderdaad een (eenvoudig) sommetje, dat kun je zelf toch ook uitrekenen? Dit bepaald de rij waarin de picture geplaatst wordt in functie van de Activecell, zoals je gevraagd had.
In cel K20 b.v moet het plaatje komen wat in B6 wordt geselecteerd, in cel K23 wat in B7 wordt geselecteerd enz.
Wel moet je nu zelf het plaatje (in bijvoorbeeld K23) verwijderen alvorens je er een ander wil inbrengen door in B7 een ander getal te kiezen.

Fantastisch. Het werkt! Zelf plaatje verwijderen is geen probleem. Misschien zelfs beter waarvoor ik het gebruik. Ik ben je erg dankbaar. De formule kom ik wel uit. Nogmaals bedankt. Ik ga de vraag sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan