• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegtoepassing - beschikbaar maken voor meerdere users

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost.van.Steeg

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Hoi,

Ik heb een invoegtoepassing gemaakt, maar ben niet bekend met servers etc.
Graag zou ik mijn invoegtoepassing standaard beschikbaar willen maken voor meerdere gebruikers in een citrix omgeving.

Moet ik de invoegtoepassing op de server beschikbaar stellen en vervolgens moet iedere gebruiker deze invoegtoepassing in het menu activeren ?
Of kan ik de invoegtoepassing eenmalig activeren (centraal) waarna iedereen die hem opstart de invoegtoepassing gelijk al heeft ?

Misschien is dit niet helemaal een Excel vraag, maar misschien dat iemand het antwoord weet.

Alvast bedankt.

Een VBA invoegtoepassing die aan een bepaalde werkmap is gekoppeld, wordt over het algemeen meegenomen wanneer een andere gebruiker met dezelfde werkmap werkt.
Dat geldt niet voor een invoegtoepassing aan excel zelf, Dat is gebruikers afhankelijk.
Op zich is het zo dat alle gebruikers via citrix op de server werken in dezelfde excel installatie
, maar dat kan mogelijk op verschillende servers zijn, bovendien worden dit soort instellingen per user account geregeld (althans dat is bij mij op het werk zo)
de afdeling I&A kan je vast verder helpen (of werk je daar?).
mvg Leo

Bedankt voor je reactie.
Ik werk zelf niet bij I&A, dus ik zal eens kijken of ik die mensen te pakken kan krijgen.

Zoals jij het ziet zou het zo kunnen zijn dat je het XLA bestand op de server zet bij de installatie van Excel in de daarvoor bestemde map (bijvoorbeeld Application Data\Microsoft\Templates) en vervolgens een paar vinkjes plaatsen voor de mensen die er gebruik van moeten kunnen maken. Als deze mensen dan een "kopietje" van Excel opstarten, dan zou de invoegtoepassing ook automatische geladen moeten worden, of in ieder geval aanwezig moeten zijn in de selectielijst van invoegtoepassingen?

Wat mij dus het meest logisch lijkt in dat geval, is de map opzoeken waarin ook de standaard invoegtoepassingen van Excel zich bevinden. De nieuwe invoegtoepassing hierbij plaatsen en vervolgens de juiste users authoriseren.

Dit zou ongeveer de situatie moeten zijn ?

Groeten Joost.

Joost,
Ik begrijp dat je invoegtoepassing een uitbreidng van Excel is en niet onderdeel van een bepaalde werkmap, in dat geval zou ik hetzelfde als jij proberen, (hoewel I&A hier, er niet makkelijk over zou doen).
Verder kun je dan overwegen (wanneer de macro beveiliging op laag staat) om een workbook_open macrootje te maken wat de invoegtoepassing beschikbaar maakt voor de gebruiker.
mvg leo

Ja, sorry, het is inderdaad een uitbreiding van Excel.
Als I&A het er niet mee eens is dan kan het natuurlijk altijd per gebruiker worden gedaan, maar de eerste optie lijkt mij toch het meest wenselijk gezien de meesten binnen de organisatie er mee zullen moeten werken.

Mijn invoegtoepassing heeft een workbook_open macro dat zorgt dat er een menubalk wordt aangemaakt. Deze moet in het vervolg voor een tig aantal users beschikbaar zijn.

Bedankt voor je advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan