invoegtoepassing ie8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartennr1

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
Probleem met invoegtoepassing in IE explorer na update naar versie 8:

bijv volgende link: http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/42948818#ondemand.42948818

Het venster opent en het spelertje doet vervolgens niets, de play knop is zichtbaar en als ik er op klik gebeurt er weer nix.

Hij zegt als ik op rechtermuisknop klik en op foutgegevens het volgende:

Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren.

Dit is onmogelijk want ik heb niets veranderd in mn wm speler versie 11. Ik heb zelfs nog de instellingen vergeleken met een andere pc weliswaar met iets oudere versies, maar alles was verder nagenoeg hetzelfde ingesteld. Op de andere pc werkte het linkje wel.

Op dezelfde site (vpro) gebeurt hetzelfde met alle andere te beluisteren streams.

Dit gebeurt ook als ik bijv op www.nederland.fm de zender slam fm aanklik etc....

Als ik de link kopieer naar mn WM speler en m daarin plak als URL, speelt ie wel.

Lijkt mij dat je .asf bestanden nu laat behandelen door een andere player dan WMP.
1. Koppel ASF weer aan WMP: Start WMP, Extra -> Opties -> tabblad Bestandstypen -> vink uit Windows media-bestand (asf), druk op Toepassen, vink het weer aan en weer Toepassen drukken.
2. Schakel alle invoegtoepassingen uit: Start WMP, Extra -> Opties -> tabblad Invoegtoepassingen. Schakel in alle categoriën de invoegtoepassingen uit (m.u.v. van de Visualisaties).

PS: Uitspraken als "Dit is onmogelijk..." gelden (zoals je merkt) niet, anders had je nu geen probleem gehad. Ik wil wel geloven dat je niets bewust veranderd hebt, maar (bijv.) het installeren van software kan ook leiden tot veranderingen.

Succes,

Tijs.

....

In wmp 11 heb ik geen tabblad ''bestandtypen'' zitten, verder zie ik onder de andere tabs ook niets staan over ASF.

Koppel ASF weer aan WMP: Start WMP, Extra -> Opties -> tabblad Bestandstypen -> vink uit Windows media-bestand (asf), druk op Toepassen, vink het weer aan en weer Toepassen drukken.

Is mij dus niet gelukt tot op heden. Welk tabblad heb ik nu exact nodig om dit te checken?

Je 2e deel van je genoemde oplossing had ik reeds in orde.

kheb t inmiddels al gevonden onder start, configuratiescherm --> standaardprogramma's. Hier zat t m niet in .asf was reeds toegewezen aan wmp.

Je hebt een oplossing? Dan graag nog even aangeven wat je met je vorige posting bedoelde:
Welk onderdeel heb je gekoppeld en wat heb je aangegeven als standaardprogramma?

Tijs.

in mijn een na laatste post bedoelde ik dat er geen tabblad 'bestandstype' is in wmp 11. Dus daar kan je dan ook niet bestandstype .asf aan wmp koppelen (deel 1 van je mogelijke oplossing). Verder had ik gekeken naar deel 2 van je mogelijke oplossing dit was reeds goed ingesteld. Na mijn een na laatste post ben ik nog eens verder gaan zoeken naar deel 1 van je oplossing, hoe ik dit kon doen. Ik had via configuratiescherm, dan het icoontje standaardprogramma's alsnog gevonden hoe je bestandstypes aan een standaardprogramma kunt koppelen (deel 1 van je mogelijke oplossing). Hier stond .asf al gekoppeld aan wmp. vandaar mn laatste post, dat ik ondertussen al gevonden had hoe ik .asf aan wmp kan koppelen. Kortom, de dingen die jij noemde in jou mogelijke oplossing stonden reeds correct ingesteld. Dus het lukt momenteel nog steeds niet om die streams te openen en een verdere oplossing heb ik momenteel nog niet gevonden.

Dan weet ik het niet. Hopelijk kunnen anderen nog wat tips geven.

Tijs.

Hoe zit het met codecs dan, zoals de foutmelding aangeeft? Normaliter worden deze toch automatisch gedownloaded door wmp als deze niet gevonden zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan