Invoegtoepassing Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

cmedema

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Iedere keer als ik Outlook opstart, krijg ik een foutmelding (zie bijlage). Los van het feit dat er binnen de verwijzing naar C: nóg een verwijzing naar C: zit, kan ik het bestand outbak nergens vinden. Kan iemand mij helpen?

Oh, oh ......... weet niet hoe ik de bijlage kan meesturen..

Tip?..

:confused:

Reageren in de vraag en dan onder het tekstvenster vind je een knop "beheer bijlagen"

HOi,

In Outlook:
Menu: Extra > Opties; tabblad 'Overige'
Knop: Geavanceerde opties...
Knop: Invoegtoepassingenbeheer...
En hier heb je waarschijnlijk iets staan van "Outlookbak" o.i.d.
Haal het vinkje hiervoor weg.

Dankjewel voor je reactie. Had 3 invoegtoepassingen staan die ik eerst 1 voor 1 en als laatste maar alle drie het vinkje heb weggehaald. Heeft helaas niet geholpen, maar wel weer wat bijgeleerd! Heb je nog een tip?

Hoi,

Nou, of het helpt weet ik niet, maar sluit Oultlook en ga naar:

C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\Invoegtoepassingen
Wijzig hier de naam van Outbak.dll (bijv. Outbak.dl~)
Start Outlook opnieuw en kijk of je de foutmelding alsnog krijgt.

Ik heb geen map invoegtoepassingen in de door jou opgegeven directorie. Fijn trouwens dat je blijft proberen! Heb ook met Zoeken naar het bestand gezocht, maar kan het niet vinden....

Hoi,

Daar was ik weer. Na wat gezoek op het www hier de mogelijke oorzaak:

Je hebt wellicht de add-in 'PfBackup.exe' geïnstalleerd én weer verwijderd in het verleden.
Dit is een programma's waarmee je met een door jou te bepalen frequentie en naar een door jou te bepalen map een reservekopie maakt van het bestand Outlook.pst.
Hoewel ik het - gelukkig - nog nooit nodig heb gehad, vind ik het wel een prettige idee, dat ik op gezette tijden een backup heb van al mijn outlook gegevens.

Voor de oplossing zijn er eigenlijk drie mogelijkheden:

1 Gebruikt het programma opnieuw. De installatieinstructie en download vind je hier:

http://www.microsoft.com/downloads/...3A-B7D0-4B16-B8AF-5A6322F4FD01&displaylang=nl

2. Ga - anders dan ik eerder aangaf - naar:

Menu: Extra > Opties; tabblad 'Overige'
Knop: Geavanceerde opties...
Knop: COM-Invoegtoepassingen...
En hier heb je mogelijk staan: 'Outlook-invoegtoepassing Reservekopie'
Haal het vinkje hiervoor weg.

3 In het register van Windows laten zoeken naar 'outbak.dll' en de link(s) hiernaar verwijderen.

Ik zou voor het eerste kiezen en als lokatie voor het backup-bestand een andere dan je systeemschijf te kiezen.

Succes, Teun

Laatst bewerkt:
Hallo Teun,

Geweldig! Via jouw adviezen kwam ik ook een pagina tegen op de MS-website; daar stond:

RESOLUTION
To resolve this issue, remove the entry for the Outbak.dll file from the registry. To do this, follow these steps.

Warning If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.
Note Because there are several versions of Microsoft Windows, the following steps may be different on your computer. If they are, see your product documentation to complete these steps.
1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type regedit, and then click OK.
3. Locate and then click the following registry key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\Outlook\Addins
4. On the File menu, click Export.
5. Specify a file name and location where you want to save the exported registry file, and then click Save.
6. In the left pane, expand the registry key that you located in step 3 (if it is not already expanded), right-click the Microsoft.OutlookBackup.1 subkey, and then click Delete.
7. If you are prompted to confirm the deletion, click Yes.
8. On the Registry menu, click Exit to quit Registry Editor.

Probleem opgelost!

Zeer bedankt voor je ondersteuning

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan