Invoegtoepassing PDF opslaan in Office 2007, beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tolax

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Ik heb voor mijn moeder die invoegtoepassing 'opslaan als PDF of XPS' gedownload van Microsoft voor Microsoft Office 2007. Dit heeft ze nodig voor haar werk. Het probleem is nu dat als ze een document opslaat als pdf, dat de tekst nog steeds gekopieerd kan worden met de rechtermuisknop in Adobe Reader. Dit wil ik voorkomen, hoe doe ik dit?

Ik wil liever geen andere invoegtoepassing gebruiken zoals PrimoPDF o.i.d., want met die van Microsoft kan het gemakkelijker met opslaan als > pdf.

Alvast bedankt!
Tolax

dan moet je de PDF gaan beveiligen tegen kopieren/printen/wijzigen etc. Er zijn heel veel programma's dit dat kunnen, maar er zijn er zeker ook zoveel die met het grootste gemak die beveiliging weer ongedaan maken. Natuurlijk zal een dergelijke beveiliging kopieren ontmoedingen, maar iemand die het echt wil, komt kinderlijk eenvoudig om die beveiliging heen.

Vraag is dus een beetje of het de moeite loont.

Anyway... er zijn meer dan voldoende tooltjes om die PDF (een beetje) dicht te timmeren, zoek gewoon even in Google naar "protect pdf free" keuze genoeg.

edit: wat je nog zou kunnen doen, is de text uit word eerst opslaan als JPG ofzo, waarvan je later alsnog een PDF maakt. Op die manier is de text niet zonder meer 1 op 1 te kopieren. Text wordt dan een afbeelding. Om hem dan te gebruiken moet je hem al gaan overtypen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan