• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer annuleren zonder af sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Ik heb een Excel werkblad, waar ik een annuleerknop aan toe wil voegen.
De werking van deze knop is als volgt:
Als mijn deze knop activeert dient het programma terug te gaan naar de situatie waarin het het laatst is opgeslagen.

Ik kan deze situatie alleen maar verkrijgen door het programma af te sluiten zonder het op te slaan en vervolgens het programma opnieuw te openen. Dit is niet wenselijk. Ik wil niet dat het programma afgesloten word en vervolgens opnieuw opgestart dient te worden.

Ik snap wel wat je bedoelt, misschien dat dit een mogelijkheid is(het zal voor de kenners zijn).

Maak een macro die al je werkbladen kopieert en daarna de originele verbergt zodat je niet per ongeluk op een origineel werkblad bezig bent.

Maak dan een macro die de gekopieerde werkbladen wist en de originele terug zichtbaar maakt.

Voor je enige veranderingen doet run je de eerste macro, ben je klaar, run je de tweede

Zolang je niet met een te groot bestand zit moet dit wel te doen zijn denk ik.

Hiermee ga je bv Sheet1 kopiëren en de originele verbergen

Sheets("Sheet1").Select
Sheets("Sheet1").Copy Before:=Sheets(2)
Sheets("Sheet1").Select
ActiveWindow.SelectedSheets.Visible = False

Met dit commando ga je de de originele terug zichtbaar maken en de kopie wissen

Sheets("Sheet1").Visible = True
Sheets("Sheet1 (2)").Select
ActiveWindow.SelectedSheets.Delete

Je kunt natuurlijk ook een macro maken die de gekopieerde wist, en terug nieuwe kopiëert, zodat je originele altijd verborgen bliijven.

Misschien dat dit je in de goede richting helpt
Alvast succes:thumb:

Laatst bewerkt:
Inderdaad is dit een oplossing, slim bedacht.

Je maakt vooraf een kopie van het tabblad mocht je de knop annuleren niodig hebben, dan plaats je het kopie terug.

Ben benieuwd of er ook oplossingen zijn zonder te moeten kopieren

Bedankt voor de moeite

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan