• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer automatisch gedeeld door 100

Status
Niet open voor verdere reacties.

lcodee

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Sinds kort gebruik ik Office 2010 met Windows 7 Ultimate.

Nu heb ik een aantal werkmappen gemaakt met Office 2007 en opgeslagen als 97-2003 werkmap. Indien ik nu een nieuwe map aanmaak gaat alles goed.

Maar als een van de bestaande mappen open en probeer rechtstreeks een getal in te voeren in een cel wordt de waarde, ongeacht of de opmaak van de cel nu Standaard, Getal, Valuta of Financieel is, automatisch door 100 gedeeld.

Dus invoer 7 wordt 0,07 waardoor bij decimaal instelling 0 of 1 de waarde 0 in de cel verschijnt.

Typisch is dat invoer via VBA wel goed gaat

Office 2010 is, zoals ook 2007 was, een Nederlandse versie en Windows 7 is ingesteld op Nederlands met alle regio waarden zoals we die hier gewend zijn.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen.

Hallo,
Je zult hoogst waarschijnlijk in de Excel-opties de optie 'Vast aantal decimalen' aangevinkt hebben.
Als die op 2 staat wordt elk ingevoerd getal ingevoerd met ,00 als gevolg.(gedeeld door 100)

Wijzig dit en je bent weer vertrokken voor een lange tijd.:)

Cobbe

Dankje wel Cobbe.

Je hebt mij direct in de goede richting gestuurd.

Automatisch percentage-invoer inschakelen was aangevinkt.
Waarom? Ik weet het niet. Maar nu is het opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan