• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer bepaalde waarde beperken

Status
Niet open voor verdere reacties.

markoesa

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Beste kenners,

Ik heb een sheet waarin een bepaalde waarde maar 25 keer mag voorkomen. Bij de 26ste keer zou er een melding moeten verschijnen.
Ik probeerde iets met validatie te doen, maar dan verschijnt er bij de 1 ste keer al de melding. Kan mij iemand mij op weg helpen?
Deze formule heb ik bij de validatie toegepast =AANTAL.ALS(E:E;$A$3)>25

Alvast many thanks

Bijna goed, je gedachte is verkeerd om;)

Code:
=AANTAL.ALS(E:E;$A$3)<=25

Niels

Laatst bewerkt:
Oeps, dank je wel. Was vergeten te vermelden dat het om meerdere criteria gaat. Hoe doe ik dat> bijvoorbeeld hetzelfde, maar ipv $A$3, $A$4, $A$5 ...etc t/m $A$13.
$A$3 verwijst naar een tijd van 9:15. $A$4 verwijst naar 9:30. Hoe kan ik dus al deze verwijzingen in een formule in een validatie stoppen?

hmmm

kom niet verder dan in cel B1:

Code:
=EN(AANTAL.ALS(E:E;$A$3)<=25;AANTAL.ALS(E:E;$A$4)<=25;AANTAL.ALS(E:E;$A$5)<=25;AANTAL.ALS(E:E;$A$6)<=25;AANTAL.ALS(E:E;$A$7)<=25;AANTAL.ALS(E:E;$A$8)<=25;AANTAL.ALS(E:E;$A$9)<=25;AANTAL.ALS(E:E;$A$10)<=25;AANTAL.ALS(E:E;$A$11)<=25;AANTAL.ALS(E:E;$A$12)<=25;AANTAL.ALS(E:E;$A$13)<=25)

en dan in de validatie =$B$1 bij de formule te zetten

of

Code:
=EN(AANTAL.ALS(E:E;$A$3:$A$13)<=25)
afsluiten met ctrl - shift - enter rechtstreeks in de validatie

Niels

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan