• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer en zoeken unieke gegevens...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste joost82 ;)

Wel merk ik het volgende: stel dat ik item 10010 scan. Dan komt het scherm "bestaat al wilt u het inzien" naar voren geplopt. Heel mooi allemaal. Dan kom ik op regel 10010 terecht. Als ik dan naar de volgende barcode loop om die in te scannen met bijvoorbeeld nummer 10016 dan werkt alles niet zo lekker meer, dan wordt barcioe 10010 automatisch overgeschreven door nummer 10016.

Kan hier nog iets aan veranderd worden?

Als je naar volgende barcode wil gaan, moet je eerst cel A18 activeren.
Tenzij je op de knop Annuleren klikt, dan kan je de volgende code in geven.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste joost82 ;)



Als je naar volgende barcode wil gaan, moet je eerst cel A18 activeren.
Tenzij je op de knop Annuleren klikt, dan kan je de volgende code in geven.

Groetjes Danny. :thumb:

Joost,

Ik weet nu niet meer welke code en wat voor bestand er wordt gebruikt.
Kan je misschien een bijgewerkte versie toesturen?

Wim
 
Hier de versie waar ik mee getest heb.
 

Bijlagen

  • Inventarisbeheer.xls
    48 KB · Weergaven: 8
Beste joost82 ;)



Als je naar volgende barcode wil gaan, moet je eerst cel A18 activeren.
Tenzij je op de knop Annuleren klikt, dan kan je de volgende code in geven.

Groetjes Danny. :thumb:
Danny,

Wat er gebruert is volgens mij het volgende:
1. Je scanned een barcode en deze wordt automatisch in de Excelsheet geplaatst. Hoe dat gebeurt weet ik niet.
2. In de sheet zit een controle die bepaald of het nummer (10010) al voorkomt en springt daar dan naar toe.
Daardoor wordt die rij ook de active rij.
3. Als je nu weer een scan doet dan wordt deze in de active rij geplaatst (10010)

Er zijn dan een paar oplossingen mogelijk :
a. Nadat de dubbele is gevonden wordt deze rij ook getoond. Daarna moet je zelf naar de laatste lege rij gaan.
b. Het scan programma moet inregelen dat het eerst naar de laatste lege rij gaat.
c. Mijn oplossing in de bijlage. Maar dan kan je alleen de gegevens in de 'dubbele' rij lezen en verder niets doen.

Dus aan jou de keuze.

Wim
 

Bijlagen

  • Inventarisbeheer.xls
    48,5 KB · Weergaven: 19
Ha Wim,

Ik heb jouw meest recente werkblad even getest en die functioneerd wel mooi, schermpje met "lege regel" is een mooie vinding.

Het zou helemaal mooi zijn denk ik als de code beveiligd wordt als die er eenmaal in staat, dus dat de barcode niet zomaar overschrijfbaar is. Dis dan alleen de code en niet de gevens die bij de code horen, deze moet je wel kunnen wijzigen.

Grazie,

Joost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan