• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Een reeks cellen zijn ingesteld met de Opmaak Getal met drie decimalen. Decimaalteken is een punt en ik gebruik geen scheidingsteken voor duizendtallen.

Als ik nu in zo'n cel een waarde intik met 2 cijfers na de komma is er geen probleem.
Vanaf drie cijfers na de komma vermenigvuldigt Excel de waarde vanzelf met duizend.
Hoe komt dat ?

Dus 5 verschijnt als 5.000 in de cel.
5.9 verschijnt als 5.900 in de cel.
5.91 verschijnt als 5.910 in de cel.
Echter 5.913 verschijnt als 5913.000 in de cel.

Probleem blijft hetzelfde als ik bvb. naar vier decimalen na de komma ga.
Met twee decimalen na de komma verschuift het probleem zich één rang en wordt 5.91 weergegeven als 591.00

Verkeerd ingestelde celeigenschappen denk ik.

Zonder voorbeeld-Excelbestandje verder niet zoveel zinnigs over te zeggen.

Het lijkt erop dat je dat niet hebt ingesteld bij Opties > Geavanceerd.
Tevens moet daar dan het gebruik scheidingstekens van het systeem worden uitgevinkt.
Maar waarom zo afwijkend van de standaard notatie?

Hey AlexCEL, hierbij een (uitgekleed) voorbeeldbestandje.

Hey edmoor, ik krijg spontaan dyslexie als ik de Opties van Excel open ;) Alles staat zo door elkaar (voor mij althans en ben nochtans niet helemaal een Excel-dummy). Met volle moed toch geprobeerd wat vinkjes aan te passen.
Alle combinaties geprobeerd tussen "automatisch een decimaalteken invoegen" en "scheidingstekens van systeem gebruiken". Maar zonder resultaat.
Waarom geen standaard notitie: Voor deze toepassing is het handig om steeds de drie decimalen te zien. Standaard worden overbodige decimalen verwijderd.

Bijlagen

Zo dus.
Vinkje bij pijl uit.
Decimaalteken een punt.
Schedingsteken voor duizendtallen een komma.

Clipboard01.jpg

Overigens staat dat los van het gebruik van 3 decimalen.

Laatst bewerkt:
Dankjewel edmoor. Het werkt. Ik begrijp niet goed hoe dat komt, maar dat is bijzaak :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan