• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invoer in textbox bevestigen met enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ton02

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2016
dag iedereen

ik ben pas nieuw hier
ik heb een vraag en wel het volgende.
over Excel VBA
ik heb in een user form een textbox voor een artikel nummer in te voeren en zo gauw als ik op de enter toest heb gedrukt
Dan moet in het blad artikel kolom B gekeken worden of dat artikel nummer al bestaat.
bestaat het artikel nummer al dan moet ik de melding krijgen" Artikel bestaat al "
en dan ga ik terug naar opnieuw invoeren.
zo niet moet ie naar het volgende invoer veld gaan in mijn user form artikel omschrijving.
als

Laatst bewerkt:
Welkom op dit forum Ton.
Je wordt het beste geholpen als je een voorbeeldbestand plaatst van wat je al hebt.

Hoi,

Door een voorbeeldbestand te plaatsen word je beter geholpen.
Er zijn er niet veel die zin hebben om het na te bootsen wat jij zo kan plaatsen.

Hoi,

Door een voorbeeldbestand te plaatsen word je beter geholpen.
Er zijn er niet veel die zin hebben om het na te bootsen wat jij zo kan plaatsen.

tot hoe groot kan ik een bestand plaatsen aangezien het deel uit maakt van een bestand wat nu al 1.5 mb groot is
En het voorbeeld is lastig te geven omdat ik al vast loop met de textbox om eerst het hele nummer in te vullen en dan pas wanneer ik enter heb geven verder te gaan in zijn controle gebeuren

Een voorbeeldbestand met wat problemen is genoeg.
Je kan het daarna toepassen op je echte bestand.

Voor het uploaden van .xlsm geldt 100kb.
Voor .xlsb volgens mij 1Mb.

hierbij het bestand wat ik er uit gehaald heb.

hopelijke ben ik duidelijke genoeg geweest
ik heb in de tijd tot 1995 met turbo basic en Quik basic gewerkt en daarna niet meer dus voor mij is het allemaal weer een beetje wenen

Bijlagen

Kan dit je alvast vooruit helpen?

Ik heb enkel de check gedaan van het ingevoerde artikelnummer.
Bestaat het nummer niet wordt het onderaan bijgeschreven.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is vragen om een combobox:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  ComboBox2.List = Sheets("Artikel").Cells(4, 2).CurrentRegion.Value
End Sub

Zo erg kan het toch niet zijn.:p

Zie bijlage.

In eerste allemaal Bedank voor de snelle reactie

maar bij de twee bestanden heb ik als nog een vraag .
bij het Artikel bestand (cobbe) en bij WB als ik daar een enter in geef bij artikel moet ie in het invoer vlak blijven staan.
en mag ie niet naar een andere veld gaan, dit vak (Artikel nummer) moet eerst gevuld zijn met een uniek nummer .
voor dat het pas verder mag

En het stuk van Cobbe kan ik dadelijke wel gaan gebruiken als ik mijn artikel wil wijzigen maar,
als ik daar nu 1 in tik of 000000001 dan gaat ie naar regel 22 in plaats van regel 5

Snb ook bedank maar als ik dadelijke 2500 artikelen er in heb zitten is een combobox misschien wel wat lastig .

Snb ook bedankt maar als ik dadelijk 2500 artikelen er in heb zitten is een combobox misschien wel wat lastig .

Daar vergis je je in.

Daar vergis je je in.

Wat ik daarmee bedoelde te zeggen is dat als ik een nieuwe artikel wil invoeren volgens mij niet met een combobox gaat
Ik ben nog gewend om vanuit het turbo basic en het Quik basic te denken.

Kijk als ik een nieuwe artikel in wil voeren moet ik zeker weten dat het nummer nog niet bestaat
en zoals ik heb begrepen van een combobox kun je daar geen nieuwe invoer in doen of ik heb het verkeerd begrepen.

Dat heb je inderdaad verkeerd begrepen. Het is nl. geen listbox.
Waarom denk je dat een combobox een combobox heet ?

Disable dan de andere controls totdat er een correcte invoer is in je invoervak.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik ben onder tussen verder gegaan met mijn bestand
zoals het er dadelijke er uit moet gaan zien
misschien doe ik wel dubbel werk
maar ik zit nog steeds met het invoeren van het artikel
nu heb ik het wel dat de cursor in het vak artikel blijft staan
maar nu werk de afsluitknop niet.
en als ik iets in voer dan krijg ik wel de melding dat mijn artikel bestaat als die er al in zit
dan ka ik er wel uit.

dus het is de bedoeling zolang er alleen maar op entertoets wordt gedrukt mag de cursor niet
uit het Artikel nummer venster
maar ik wil het wel af kunnen sluiten

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik heb het op een andere manier er bij gepakt om mijn toets sluiten te verbergen in eerste instantie en na het invoeren van mijn nummer pas weer zichtbaar te maken.

maar nu wil ik het bestand uploaden maar krijg de melding bestand te groot

ik had er nog een vraag over dit bestand of moet ik dat in een nieuw topic doen .

En dat is namelijk als je in de listbox klik op een artikel en klikt dan op wijzigen wordt er een nieuwe userform geopend
maar nu wordt de geven niet mee genomen naar het nieuw form zodat ik ze daarin kan weer geven.

dus hoe kan ik een variabel gebruiken die in verschillende forms geldig blijf en niet zijn waarde verlies als je naar een andere form toe gaat.

mvg ton

Laatst bewerkt:
ik heb het op een andere manier er bij gepakt om mijn toets sluiten te verbergen in eerste instantie en na het invoeren van mijn nummer pas weer zichtbaar te maken.
En ondertussen zijn we 16 Posts verder.:(

Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
heel hartelijke bedank voor de hulp

alleen weet ik nu nog niet ihoe ik groter bestanden moet uploaden

Opslaan met extensie xlsb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan