• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invoer lijst maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter fdh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fdh

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2014
Hallo allemaal,

Ik wil in Excel een bestellijst maken, (het idee kreeg ik van mn factuur programma)
Ik zal proberen te beschrijven wat ik bedoel te maken;
In cel a geef ik een code(afkorting) in en in cel C komt de volledige naam, op het 2de werkblad geef ik de namen met hun code in.

Ik probeer al een tijdje uit te vissen hoe ik dit kan maken maar kom niet echt verder is het een macro of naam definiëren of iets anders, ik kom hier niet echt achter dat maakt het zoeken hierna niet makkelijker,

Ik heb meer dan 1000 artikelen dus een droplist is ook niet echt handig.

Kan iemand mij op weg helpen?

Bedankt

Beste,

Indien je de formule vert.zoeken(te zoeken item;zoekbereik;kolom die je wil tonen;onwaar) kan je in blad 1 alles automatisch laten invullen met de gegevens van blad2.
Een validatielijst in kolom b kan handig zijn.
Zie bijlage.

Bijlagen

Beste,

Met een dubbele klik op een artikelcode in het factuurprogje zou je ook een bestellijst kunnen opmaken maar daarvoor heb je een VBA-code nodig. Publiceer een voorbeeldbestand en ik bekijk of het haalbaar is.

mvg,
tkint

2 vraagjes
1) die codes in jouw lijst zijn niet uniek, dan is net niet handig om te zoeken via de code.
alce Alstro.Cerise
alce Alstro.Climax ( Pink/Yellow)

2) misschien is het handiger om op naam te zoeken.

Hallo Sylvester

deze codes zijn niet gebonden en kunnen dus aangepast worden tot een unieke code wat ook eigelijk de bedoeling is

Groet Frank

hier een eenvoudig voorbeeldje:
er wordt zowel op code als op de tekst gezocht.
tik in het zoek schermpje een code of een andere tekst (probeer ook eens een c)
de tekst wordt bovenaan in blad 2 gezet na dubblelklik of enter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan