invoer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiemen

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2003
Berichten
94
Hallo ik ben bezig met een mdb bestand maar hij kan de recoord niet veranderen meld hij als ik adressen gaat invoeren.
Ik ben bij Leden begonnen en zo snel als ik naar lid 2 gaat krijg ik die melding wat doe ik fout :(

Alvast bedankt,

Tiemen
 

Bijlagen

  • sport.zip
    16,1 KB · Weergaven: 27
Krijg je de melding: U heeft een ongeldige waarde ingevoerd voor dit veld?
 
Een krijg de melding als ik het volgende lid wilt invoeren kan recood niet veranderen.
 
Bij het leggen van de relatie lid-factuur geef je aan dat het lid afhankelijk is van de factuur. Dit is echter onjuist. 'n Factuur hoort bij 'n lid.
Beter is om de relatie op lidnummer te leggen. Neem deze daarom op in je factuur.
Bovendien mis je het te betalen bedrag bij in je factuur.
Als je nog meer aanwijzingen nodig hebt, kun je mij ook 'n e-mail sturen. Dan kan ik je beter helpen.

Ik stuur je ´n iets verbeterde versie mee
 
Hoi nou dit is de opdracht , zover ben ik er wel uit gekomen naar een paar X opnieuw beginen , dit schema was goed is gekontroleerd, maar nu als ik deze relaties zo legd wilt hij het gewoon niet en zie ook niet wat ik fout doe.
Zoals 3 NV heb ik alles in gevuld maar toch wilt Access dit niet :(

0 NV

Lidnr, ingangsdatum, Beëindigingdatum, naam ,adres , postcode, woonplaats, telefoon, geboorte datum , [ sport, graad / niveau , trainer , zaal] ,factuurnaam ,factuur adres , factuur postcode , factuurplaats , factuur telefoon, rekeningnummer, *Contributiegeld* , [betaald datum , betaald bedrag , nog te betalen ]

1 NV

Lidnr, , ingangsdatum, Beëindigingdatum , naam ,adres , postcode, woonplaats, telefoon, geboorte datum ,factuurnaam ,factuur adres , factuur postcode , factuurplaats , factuur telefoon, rekeningnummer

Lidnr, betaald datum , betaald bedrag ,

Lidnr, sport, graad / niveau , trainer, zaal

2 NV

Lidnr , ingangsdatum, Beëindigingdatum , naam ,adres , postcode, woonplaats, telefoon, geboorte datum ,factuurnaam ,factuur adres , factuur postcode , factuurplaats , factuur telefoon, rekeningnummer

Lidnr, betaald datum , betaald bedrag

Lidnr, sport, graad / niveau

Sport , trainer, zaal


3 NV

Lidnr , ingangsdatum, Beëindigingdatum , naam ,adres , postcode, woonplaats, telefoon, geboorte datum , rekeningnummer

Lidnr, betaald datum , betaald bedrag

Lidnr, sport, graad / niveau

Sport , trainer, zaal

Rekeningnummer, factuurnaam ,factuur adres , factuur postcode , factuurplaats , factuur telefoon

ARIAL
 
In zoverre is 3 nv goed ware het niet dat als het rekeningnummer op een nadere naam wordt gesteld, dat de facturen mee verhuizen naar dat andere lid. Dit is echter onjuist. ´n Factuur hoort bij ´n lid en niet ´n lid bij een factuur. Tevens komt ik tot de conclusie bij jouw relaties dat de factuur bij meer leden kan horen; immers, er kunnen meer leden aanwezig zijn met hetzelfde rekeningnummer. Hieruit kun je opmaken dat de gekozen oplossing niet goed is. Ieder lid hoort echter zijn eigen facturen te krijgen.
Verder ontbreekt het contributiebedrag. Deze is afhankelijk van sport en leeftijd.
 
contributiebedrag is een proses gegeven dit kan je op maken uit leefttijd
 
Indien je aangeeft dat het contributiebedrag een procesgegeven is, moet deze ergens van afgeleid kunnen worden. Bij jouw beschrijvingen kom ik alleen het betaalde bedrag tegen. Wat wel een procesgegeven is, is het factuurbedrag dat als 'n factuurregel wordt geregistreerd. Deze wordt afgeleid van het contributiebedrag. Indien iemand te weinig heeft betaald, wordt 'n nieuwe factuur gestuurd.
Kijk eens goed naar bestaande facturen (factuurkop/-regels/-totaal).


PS. Werkt de aangegeven oplossing nu wel?
 
Hoi

Ja ik ben gisteren overnieuw begonnen met de relaties leggen enz. en het probleem is opgelost.
Bedankt voor de hulp , ik zal nog wel vaker om hulp komen vragen Access is een moeilijk programma als je er mee begint.

Alvast bedankt,

Tiemen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan