• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invoer speciaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

campingpolen

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2014
Hallo,

Wij hebben een kleine camping en hierbij ook een kleine bar.
Om van de consumpties rekeningen bij te houden heb ik een excel bestandje aangemaakt.
Dit bestand wordt steeds overschreven met de naam van de bar gast.
Nu moeten we steeds optellen wat er als "tussenstand" is genuttigd.
bv als iemand 5 biertjes op zijn "kaartje" heeft staan, en 2 nieuwe besteld, voeren we nu 7 in. (de nieuwe stand)
Is er een mogelijkheid om in een cel "2" in te vullen, en dat deze dat dan optelt bij de nieuwe tussenstand?
Dat is mogelijk maar, kan de invoercel dan ook weer leeg na het invullen van "2-enter" ?
Ik voeg het bestand toe.
In B wordt nieuw aantal ingevoerd, in C komt nieuw totaal.

Hopelijk kan iemand ons helpen.

Bijlagen

Dat kan met een simpel stukje VBA maar dan moeten de bestaande formules eruit omdat die ook weer worden uitgevoerd als de cel in kolom B word leeg gemaakt. Omdat het blad is beveiligd en ik uiteraard het wachtwoord niet ken, kan ik daar geen goed voorbeeld voor je van maken.

Plaats het blad dus eens zonder deze beveiliging. Wel even de formules laten staan.

Misschien kan je er zo iets mee ?

edmoor sorry dat er een wachtwoord op stond was ik vergeten eraf te halen. wachtwoord is "mm" ;)
mvw64 hartelijk dank voor je oplossing. Dit is precies wat we wilde hebben (y)

Ik wil het werkblad beveiligen zodat prijzen en artikelen niet aangepast kunnen worden.
Cel A1 wordt gebruikt om de naam in te vullen van klant. Deze wordt ook gebruikt als filenaam bij [opslaan]
Cellen B3:B19 zijn invul cellen, C3:C19 optel cellen.
Als ik het nu beveilig, wordt A1 in C1 geplaatst, dus kan ik niet meer opslaan-als celnaam A1

dank u voor uw hulp
Janneke en Rob
camping de kleine stad Polen

Laatst bewerkt:
Dat kan met een simpel stukje VBA maar dan moeten de bestaande formules eruit omdat die ook weer worden uitgevoerd als de cel in kolom B word leeg gemaakt. Omdat het blad is beveiligd en ik uiteraard het wachtwoord niet ken, kan ik daar geen goed voorbeeld voor je van maken.

Plaats het blad dus eens zonder deze beveiliging. Wel even de formules laten staan.

Hallo edmoor, sorry ik was vergeten het wachtoord eraf te halen. het is "mm"
Niet het originele wachtwoord hoor ;)

Probeer deze eens:

Bekijk bijlage bar2.xls

Omdat het met een macro gebeurd die ook kolom C wijzigt zijn de cellen in kolom C nu niet beveiligt.

Hartelijk dank voor jullie medewerking voor deze oplossing(en)
we zijn er zeer mee geholpen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan