• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer van een urenstaat alleen in kwartieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovdo

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Beste mensen,

Ik heb een een urenverantwoording gemaakt die in zijn geheel goed werkt. nu wil ik het zo maken dat als het door derden wordt ingewoerd alleen per kwartier kan invulen. Het formaat van de cel is :mm. Ik dacht zelf aan gegevensvalidatie. Als men de ingevoerde tijd kan delen door tijd(0;15;0) en de uitkomst is een integer getal dan ben ik er denk ik. Maar hoe maak ik dat.

B.t.w. ik gebruik MS office 2007.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste jovdo ;)

Kan je een voorbeeldbestandje plaatsen.

Je kan in een cel 0:15 plaatsen en dan 4:00 delen door cel waar 0:15 staat.

Vb.

A1 = 0:15
A2 = 4:00
A3 = A2/A1 = 16 kwartieren.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste jovdo ;)

Kan je een voorbeeldbestandje plaatsen.

Je kan in een cel 0:15 plaatsen en dan 4:00 delen door cel waar 0:15 staat.

Vb.

A1 = 0:15
A2 = 4:00
A3 = A2/A1 = 16 kwartieren.

Groetjes Danny. :thumb:

Dat is niet precies wat ik bedoelde. Bijlage zit er nu bij voor een voorbeeld. Ik heb een fragment eruit genomen. De gele vlakken dienen ingevuld te worden. Aleen maar kwartieren (en uren natuurlijk) niet bijvoorbeeld 13:52.

Ik kan kiezen tussen:
- blokkeren bij onjuiste invoer;
- of "on the fly" (als excel dat kan) afronden naar hele en kwarturen.

Helaas lukt het me beide niet.

Groetjes,

Joris

Laatst bewerkt:
Gemaakt met excel 2010 , maar kan ook in excel 2007 ;)

selecteer alle cellen waarop je dit wil toepassen , ga dan naar " gegevensvalidatie " bij toestaan , selecteer je aangepast en bij formule typ je dan
Code:
 =REST(MINUUT(je laatste geselecteerde cel);15)=0

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gemaakt met excel 2010 , maar kan ook in excel 2007 ;)

selecteer alle cellen waarop je dit wil toepassen , ga dan naar " gegevensvalidatie " bij toestaan , selecteer je aangepast en bij formule typ je dan
Code:
 =REST(MINUUT(je laatste geselecteerde cel);15)=0

Bedankt voor de reactie, werkt perfect. zo zie je maar weer dat er vele wegen naar Rome leiden.

Bedankt.

Ik wil het gebruiken i.c.m. een VB stukje, ook van dit forum, om snel uren in te vullen. Bijvoorbeeld 745 en 1815 i.p.v. 7:45 en 18:15. Dan werkt deze gegevens validatie niet. Maar daar probeer ik wel uit te komen.

Bedankt voor de hulp!

Groetjes.

Heb de code niet direct binnen mijn bereik voor ........... zet je vb code eens in dit bestandje en kijk eens wat de cellen C , D en F doen ?
edit : zonet getest en bij mij werkt het .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan