• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoerbericht bij gegevens validatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter ebh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ebh

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Hallo allemaal,

ik heb een heleboel cellen waarbij ik gegevensvalidatie in lijst form toepas.

Nu kan ik als soort van Help Informatie bij het invullen van de cel een Invoerbericht laten weergeven.

Dit Invoerbericht wil ik een vaste plaats geven in mijn blad. i.p.v. steeds onder m'n muis waardoor ik de volgende vraag(cel) niet zie.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?.

Alvast bedankt.
Mvg,
Edwin

Beste ebh ;)

Dan zou ik een WAAR of ONWAAR formule plaatsen in een andere cel die verwijst naar de cel waar het invoerbericht plaats moet vinden en kleur wit houden.

Voeg anders eens een bestandje hier toe.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste ebh ;)

Ik zie niks staan in uw bestandje :confused:

oeps....

kijk maar met je muis op H5 tot H19.

Bij cel K22 wil ik graag de help info plaatsen die deze cellen o.a. geven

Beste ebh ;)

Klik op het invoerbericht en sleep het ergens anders :D

helaas,

als je dat doet en je sluit je document niet af dan blijft het info bericht staan daar waar je hem heb neergezet. save all en klaar... helaas... :(

zodra je de exel file weer opnieuw start, staat hij weer zoals vanouds op de plek waar je hem dus niet wilt hebben.

Via comment (eng) kun je toch je helptekst zetten
Cellen H6 en H7 heb ik even aangepast.

Bijlagen

thx, dat had ik ook al bedacht

alleen wil ik dit bericht daar dus niet hebben..

zodra het document is afgesloten staat alles weer op de plaats waar ik hem niet wil hebben, dit is dus irrie voor de gebruiker

ben ik lastig he...

Laatst bewerkt:
alleen wil ik dit bericht daar dus niet hebben..
ben ik lastig he...

Niet lastig, maar een ietsjepietsje onduidelijk, vind ik,
:confused: Wat wil je nu wanneer en waar hebben staan en wanneer wil je niets willen zien?? :confused:

mmm

In mij voorbeeld ga je met je muis naar het groene vlak in cel H9,
klik in de cel met je muis.

Je zieT nu een Help tekst in een vierkantje wat ter informatie wordt gegeven als de gebruiker deze cel wilt invullen.

Dit vierkantje zit telkens in de weg als ik de overige cellen aanklik met de muis, in het voorbeeld wat jullie hebben heb ik alle tekst rechts naast deze gekleurde cellen weggehaald.

Ik zou dus graag een algemeene plaats willen hebben voor deze help tekst t.w. bij cel K22

Hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben.

alvast bedankt :thumb:
Edwin

Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten hoe dat moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan