• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invoerblad met beveiligde werkbbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

malissapaalvast

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2015
Berichten
8
Bekijk bijlage Opleverlijst 20150527.xlsx

Ik zou graag het eerste tabblad als invoerblad willen behouden.
De overige twee tabbladen moeten beveiligd zijn en alleen de tabel moet gesynchronieerd worden met het invoerblad.
In de overige twee tabbladen moet je geen punten mogen wijzigen of verwijderen.

Hoe kan ik dit aanpakken?
 
Zover ik zie bestaat jouw bestand maar uit één tabblad?

Maar in principe is het niet moeilijk te realiseren.
Om te voorkomen dat er ook maar iets gedaan kan worden met cellen, moet je die desbetreffende cellen selecteren -> Celeigenschappen -> Bescherming -> Geblokkeerd aanvinken indien je de cel niet mag wijzigen(/Geblokkeerd aanvinken indien je de cel wel mag wijzigen).

Vervolgens moet je met rechtermuisknop op je tabblad klikken -> Blad beveiligen -> Vergrendelde cellen selecteren (optioneel)/Ontgrendelde cellen selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle respons.

Ik heb dit aangepast. Maar hoe krijg ik nu die tabel standaard op de overige werkbbladen.
Ik wil dat als ik op tabblad 1 iets invoer in mijn tabel dit ook standaard op werbblad 2 en 3 komt te staan. En dat op werkbblad 2 en 3 dit niet kan worden gewijzigd.
 
Bedankt voor je snelle respons.

Ik heb dit aangepast. Maar hoe krijg ik nu die tabel standaard op de overige werkbbladen.
Ik wil dat als ik op tabblad 1 iets invoer in mijn tabel dit ook standaard op werbblad 2 en 3 komt te staan. En dat op werkbblad 2 en 3 dit niet kan worden gewijzigd.

Zoals verteld staat in jouw bestand maar één werkblad.
Kan ik in principe dat eerste werkblad gewoon twee keer kopiëren? of is het in de realiteit anders. Anders kan ik namelijk het bestand voor je maken.
 
Owja excuus. Het invoerwerkblad is precies hetzelfde alleen moet er een ander logo en koptekst boven.
Het eerste blad kan worden gekopieerd.
 
Ow super dit is inderdaad precies wat ik bedoel.
En nu kan ik de beveiliging er op deze manier inzetten als hoe u in het eerste bericht aangaf?
 
Ow super dit is inderdaad precies wat ik bedoel.
En nu kan ik de beveiliging er op deze manier inzetten als hoe u in het eerste bericht aangaf?

Inderdaad. Plak eerst je logo erin en vervolgens kan je hem gaan beveiligen.

De twee gekopieerde werkbladen staan standaard op geblokkeerd, dus je hoeft alleen nog maar rechtermuisknop op het werkblad te klikken en vervolgens "Blad beveiligen". De optie ontgrendelde cellen selecteren houdt je aan en de optie vergrendelde cellen selecteren is optioneel. (Je gebruikt deze tweede optie, wanneer je één of meerdere cellen op niet-geblokkeerd hebt staan. Die kan je dan vervolgens nog bewerken terwijl het blad beveiligd is.
 
Bekijk bijlage 237333
Kan ik nu een afdrukbereikstellen dat er alleen regels worden geprint waar tekst staat.
Dat ik niet ene blaadje krijg met allemaal lege regels.
Is het ook mogelijk om voor de twee verschillende tabbladen een ander slottekst in te voeren.

Ik heb zelf nog nooit gewerkt met wat jij vraagt.
Wel heb ik een bijpassende link gevonden voor een dynamisch afdrukbereik:
http://www.gratiscursus.be/Excel_Tips/Excel_Tip_091.html
Ik hoop dat je er uit komt.

Daarnaast snap ik niet precies wat je bedoeld met slottekst.
 
Bedankt.
Onderaan bij werkbblad 1 wil ik met vriendelijke groet piet, en bij werkblad twee met vriendelijke groet jan.
maar ik weet niet waar onderaan ik dit moet typen omdat de tabel heel lang doorloopt.
 
Bedankt.
Onderaan bij werkbblad 1 wil ik met vriendelijke groet piet, en bij werkblad twee met vriendelijke groet jan.
maar ik weet niet waar onderaan ik dit moet typen omdat de tabel heel lang doorloopt.

Sorry voor het wachten. Er kwam wat tussen.

Ik heb hem op tinyupload geüplod omdat het bestand nu te groot is voor het forum.
Link: http://s000.tinyupload.com/?file_id=46937838466572973274

Er is nu een blad Aanhef bij met daarin 2 knoppen. Die tonen de aanhef na de laatst ingevulde regel.

Het nadeel is wel dat hij nu de huidige formule van de desbetreffende cel overschrijft. Moet hier nog even over denken.

Wanneer het bestand vraagt om macro's in te schakelen, kies dan ja.

EDIT*
Geen flauw idee waarom ik het tabblad "aanhef" heb genoemd:confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan