• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoerblad op weeknummer verticaal tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddy495

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2015
Beste Lezer,

Ik ben bezig een formulier te maken waar per week verschillende gegevens in gevoerd moet worden. Het resultaat van deze gegevens wil ik graag op blad 2 verzamelen. Het probleem is dat is dat mijn gegevens mee veranderen met de week, dus het resultaat niet geteld wordt (telkens maar een week). Kan iemand mij vertellen hoe ik één dynamisch invoerblad kan maken?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste Eddy495,

Als eerste welkom op het forum.

Met een voorbeeldbestand waarin duidelijk wordt wat precies de bedoeling is krijg je veel sneller en gerichter een antwoord.....
Op dit moment is mij niet helemaal duidelijk wat en waar je naar toe wil.

Ik snap je vraag niet; je hebt een blad met gegevens, en een totaalblad. Je kunt daar toch altijd mee rekenen? Met functies als Som.Als kun je berekeningen maken met een filtering, en dat is volgens mij wat je zoekt.

Dank voor de reacties! Ik heb een voorbeeld van mijn vraag gemaakt. Ik wil graag dat gegevens vanaf week 1 blijven staan. Als ik nu de week verander worden het de gegevens van week 3, hoe kan ik ervoor zorgen dat de gegevens blijven staan bij de ingevulde week? Of wordt dat heel ingewikkeld??

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

hallo Eddy, de opzet is een beetje vreemd.
in blad1 vul je eerst dag de uren en projecten van een hele week in .
en daarvan wil je alleen maar de gewerkte uren bewaren in blad2.
het zou toch handig zijn als je ook de gegevens per dag verdeeld over de projecten zou bewaren op bvb blad3.
dus bvb :
in kolom1 de datum in kolom2 automatisch de week in kolom 3 de uren van project 1 enz....
misschien ook nog een kolom voor de naam van de werknemer of zo.
er is wel enige kennis van VBA nodig om de gegevens van blad1 naar Blad3 over te brengen.
het overzicht in blad2 kun je met formules uit blad3 genereren.

ps zo iets is hier al meerdere keren behandeld.
zoek eens goed.

Laatst bewerkt:
Even als aanvulling op de reactie van sylvester-ponte. Vul alle gegevens in een tabel in en maak vervolgens gebruik van draaitabellen en of formules om je overzichten te genereren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank voor de hulp! Ik zal nog eens proberen duidelijk te maken wat ik precies zoek: een soort van 'super sheet' die volledig mee veranderd als het weeknummer veranderd wordt. Een alternatief zou 52 tapbladen kunnen zijn, maar dit wil ik graag voorkomen. In de tweede sheet heb ik alleen de totaal uren nodig voor een overzicht. Ik heb ook in het forum gezocht naar dit soort vergelijkbare onderwerpen, maar heb ze nog niet kunnen vinden. Ik was al bang dat ik aan VBA moest beginnen, zal me hier toch maar is in gaan verdiepen. Nogmaals dank voor de hulp, mocht ik vast zitten zal ik me weer melden ...;)

om het eenvoudig te houden (zie post 5) maak een blad3 aan, waar in je alles opslaat.
de rest komt dan van zelf.( met hulp van de helpers )
zie ook het voorbeeld van post 6 (van VenA) ,daar wordt ook van een basistabel uitgegaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan