• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoerbox maken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loabarg

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Ik zou graag een invoerbox maken voor registratie van aanwezigheid, zodat elke keer een regel in excel wordt toegevoegd. In bijgevoegd bestand in de eerste regel de velden aanwezig.

of anders een betere oplossing voor dit probleempje,

- men levert in excel de deelnemers aan volgens format als bijlage
- dit moet voor een 10 tal evenementen per jaar worden getotaliseerd van meerdere verenigingen
- zo mooi zijn als die van b.v. 1 evenement als totaal van 6 - 8 bestanden kan worden samengevoegd ipv invoer per persoon

dank voor advies

gr henny

Bijlagen

Een beginnetje...Wel van je data even een tabel gemaakt...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mooi gemaakt opa Maarten

Groetjes
Johan

En nu nog een combobox gemaakt voor de verenigingen. Toevoegen in tweede tabel...Kan evt ook met een formulier.
Kun je de derde vraag nog iets explicieter uitleggen?

Bijlagen

follow up

dag Johan,

ik heb excel voor MAC en dan loopt tie daardoor steeds vast, is dat op te lossen?

gr Henny

Misschien dat Opa Maarten dat weet?
Ik zou zo niet weten of VBA voor een Mac anders is dan voor een Windows machine.

Groetjes

En nu nog een combobox gemaakt voor de verenigingen. Toevoegen in tweede tabel...Kan evt ook met een formulier.
Kun je de derde vraag nog iets explicieter uitleggen?

Je heb b.v. de verenigen die allemaal een standaard formulier aanleveren, ingevuld met de deelnemers. Stel 5 verenigingen. Die samenvoegen tot 1 bestand, zonder data te verliezen.

Denk overigens dat excel op een MAC beperkingen kent

Er zitten hier niet veel MAC gebruikers.
Misschien moet je eens gaan zoeken op een forum voor MAC
Veel van de codes zullen op de MAC niet werken.

Draadje #7 zou je prima op kunnen lossen met een PQ. Of alles in EEN tabel gieten met de hand...

Van MAC heb ik helaas geen verstand, dus die vraag kan ik niet beantwoorden...
Overigens vind ik dit project best leuk. Ik heb een wat algemenere toepassing ervan gemaakt. Uiteraard kun je alles aanpassen...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan