• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invoercellen voorzien van formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhanssens

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Goedenavond Excelexperts

Op dit moment heb ik een urenplanning gemaakt, waarin de rijen de verschillende werkzaamheden zijn en de kolommen zijn de personen. In de cellen moeten de uren per werkstroom handmatig kunnen worden ingevoerd.
Nu ben ik vergeten om rekening te houden met een aftrek van een percentage van 15% (ziekte, toiletpauze enz.)

De vraag is:

is het mogelijk om aan alle cellen een berekening te van * 0,85 mee te geven, zodat ik het bruto aantal uren kan invoeren terwijl in die cel het netto aantal uren wordt weergegeven en ik deze netto aantal uren ook kan gebruiken voor een verdere berekening.

Voor het gemak heb ik een simpel excelsheet toegevoeg, waarbij het gaat om de ceelen die geel zijn gemaakt.

Bijlagen

Ik zou dat denk ik zo oplossen.

Wachtwoord beveiliging is : rhanssens

Laatst bewerkt:
Wat ook kan, als je met een tabel zit met ingegeven uren (dus geen formules):

zet 0,85 in een lege cel naast de tabel, kopieer die cel, plak ze over de uren in de tabel via Bewerken > Plakken Speciaal > Vermenigvuldigen. Dan haal je er in 1 beweging 15% vanaf.

Wigi

gewoon een bedankje

superzzzzz.... je hebt mijn probleem simpel en snel opgelost!!

moest ff gezegd worden

thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan