Invoeren database

Status
Niet open voor verdere reacties.

burgersarjan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
Goedemiddag,

Ik heb eigenlijk twee vragen.Ik ben bezig met een onderzoek en wil zorgen dat de data van de deelnemers automatisch opgeslagen worden in een externe database. Hier vindt je de voorbeeldbestand Bekijk bijlage Database voorbeeld.zip.

Nu heb ik een macro gemaakt om de data van het invoerblad in te lezen in een externe database. Dit gaat goed, alleen het database bestand zal open moeten zijn, anders kan die de data niet overschrijven.

Samengevat is de eerste vraag. Is het mogelijk om de data over te schrijven zonder dat het database-bestand open hoeft te zijn. Zo niet, kan ik bij het opstarten van het invoerblad automatisch het database-bestand openen.

Vraag twee gaat over het verplicht invullen van onderdelen van de lijst. Als Input A (Geel, B5) ingevuld wordt met "Ja" dan zullen zijn de groene cellen(B8 en B9) moeten invullen. Bij "Nee" is dit niet nodig. Als input B (Rood, B6) ingevuld wordt met "Ja" dan zullen zij de oranje cellen (D8 en D9) moeten invullen.

En eigenlijk moet het zo zijn dat als aan vraag twee niet voldaan is, dat de overschrijving van de data niet plaats mag vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Laatst bewerkt:
Twee vragen zou je apart moeten stellen, want goede kans dat er twee totaal verschillende antwoorden uitrollen. En wellicht heb je verschillende expertise nodig. Maar dit is wel goedkoper :).
Je eerste vraag is simpel op te lossen als je een database zou hebben (maar die heb je niet, je hebt een Excel bestand). Met een echte database kun je namelijk een recordset openen met ADO en dan hoeft de database niet geopend te worden. Een Excel bestand moet uiteraard wel worden geopend, al kun je hem onzichtbaar houden.
De tweede vraag kun je oplossen door een check te doen op Input A, en de status van B8 en B9. Als aan de voorwaarden is voldaan, is de macro(knop) beschikbaar, anders niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan