• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoeren gegeven met behulp van een pull down menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanderksen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Ik ben bezig met een excel sheet te maken mbt een urenregistratie naar machines.

Er is een invulscherm k waarin een aantal gegeven worden ingevoerd al dan niet met behulp van een pull down menu:

Machine Activiteit Datum Enz

Daarnaast is er voor elke machine een apart blad gemaakt, waar de gegevens naar toe geschreven moeten worden. In principe lukt dit.

-----------------------------------------------------

De bedoeling/de ideale situatie is dat de gegevens naar de machines worden geschreven waarna een nieuwe invoer plaats vindt. Dus dat de weggeschreven gegevens verdwijnen uit het invoerblad. Zodoende wordt een invulblad met 3000 invoeren voorkomen. Ik weet niet of dit mogelijk is?

De volgende optie is na de 1e invoer in de volgende rij te beginnen. Verschillende machines/bladen lezen gegeven weg als het om de desbetreffende machine gaat. Op deze manier ontstaan er echter ook bij elke machine een veld van 3000 rijen. Is hier een oplossing voor mogelijk?

Je wilt een regel vanuit een Excel blad naar een machine sturen.
En als deze is uitgevoerd dat deze verwijderd wordt uit je blad.

Wat voor een machine is dit en hoe wordt die regel verstuurd?
Post eens een voorbeeld file. (zonder prive gegevens)

Nee, niet naar een machine.

INvoerveld/Tabblad/Werkblad:

Machine 1 22-02-2007 5 uur reparatie

Dan moet dit naar het TABBLAD MACHINE 1 (in dezelfde excel file) waar het dan gearchiveerd/genoteerd wordt.

Liefst heb ik dan dat het invoer veld weer leeg wordt en er een nieuwe registratie plaats kan vinden.

denk dat je toch met een vba code moet gaan werken

Post eens een voorbeeld file?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan