Goedemorgen,
Voor een klant moeten wij schepen registeren welke een bepaald alarm genereren.
Nu ben ik elke maandag bezig om het rapport enigzins netjes te maken omdat de ene collega alles in hoofdletters doet, de andere in kleine letters etc etc.
Ik kon in eerste instantie dmv validatie wat afdwingen maar niet genoeg blijkbaar. Ook door het weergeven van bepaalde tekst door validatie beweegt mensen er blijkbaar niet toe om het rapport 'netjes' in te vullen.
Graag zou ik willen dat kolom D altijd in hoofdletters komt te staan (dit kunnen alleen letters, alleen cijfers of combinatie letters en cijfers wezen), kolom E zou ik het liefst alle woorden beginnen met een hoofdletter gevolgd door kleine letters.
En, indien mogelijk, moet datum en tijd ingevuld zijn/worden.
Ik neem aan dat zoiets alleen mogelijk is met VBA..??
Zou iemand hier wellicht eens naar willen kijken?
Alvast bedankt.
Bekijk bijlage Forum vraag VBA 26-02.xlsx
Voor een klant moeten wij schepen registeren welke een bepaald alarm genereren.
Nu ben ik elke maandag bezig om het rapport enigzins netjes te maken omdat de ene collega alles in hoofdletters doet, de andere in kleine letters etc etc.
Ik kon in eerste instantie dmv validatie wat afdwingen maar niet genoeg blijkbaar. Ook door het weergeven van bepaalde tekst door validatie beweegt mensen er blijkbaar niet toe om het rapport 'netjes' in te vullen.
Graag zou ik willen dat kolom D altijd in hoofdletters komt te staan (dit kunnen alleen letters, alleen cijfers of combinatie letters en cijfers wezen), kolom E zou ik het liefst alle woorden beginnen met een hoofdletter gevolgd door kleine letters.
En, indien mogelijk, moet datum en tijd ingevuld zijn/worden.
Ik neem aan dat zoiets alleen mogelijk is met VBA..??
Zou iemand hier wellicht eens naar willen kijken?
Alvast bedankt.
Bekijk bijlage Forum vraag VBA 26-02.xlsx