• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoeren namen vanuit een bestaande namenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimlin1968

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2019
Is het mogelijk om namen op te halen uit een bestaande lijst.

Ik heb een excel voorbeeldbestand toegevoegd.

Kolom A - Naam
A2 wil ik bijvoorbeeld intikken Ralph. In A2 wil ik dan automatisch al zien dat deze naam 3 x voorkomt.

Ralph Shealy
Alex Corral
Raleigh Nickerson

A3 wil ik bijboorbeeld intikken Jan. In A3 wil ik dan automatisch al zien dat deze naam ook 3 x voorkomt.

Jean Jantzen
Alejandro Hickox
Alejandro Fleeman

Is dit mogelijk?

Bijlagen

In cel D1 kun je toch zoeken?
Knipsel.JPG

Namen selecteren uit bestaande lijst

ik dacht aan zoeken niets te hebben.

Want in kolom A kunnen namen heel veel keer voorkomen. Het is de bedoeling dat er in kolom B datums komen.

Het is de bedoeling om snel de juiste naam te kunnen selecteren. Nu is de lijst van namen nog maar 400 regels. Maar kunnen er veel meer worden.

alleen namen gebruiken die in een lijst voorkomen

Misschien stel ik mijn vraag niet zo duidelijk

Mijn doel is om in kolom A vanaf regel 2 t/m bij wijze van spreken regel 20000 namen in te voeren. De namen mogen alleen geselecteerd worden uit mijn namenlijst. Het mooiste zou zijn als excel gelijk meeloopt zoals dit gebeurd bij het filteren van gegevens. Als ik wim intik zie ik alle personen met de naam wim. Tik ik verder dan krijg ik bij wim l alleen nog maar wim lin te zien.

Albert ik zie nu nog niet wat er wijzigt met uw macro

namenlijst

Albert,

Zie dat er inmiddels een nieuw bestand is gepost door u.

Wel gaaf hoe dit werkt.

Maar in het origineel moeten er echt in kolom A namen in getypt worden om dat de lijst nu kort maar straks ontzettend lang wordt en waarschijnlijk ook in een heel ander tabblad komt te staan.

Namen

Goedemiddag Albert,

Wordt steeds mooier. Kan het ook zonder die box die op het scherm verschijnt en zonder de datum

Is het ook mogelijk dat ik alle namen zie "meelopen" dus als ik ralph intik ik eerst alle namen met ralph zie en het er minder worden als ik de achternamen erbij ga intikken?

dit werkt goed. Alleen de waarde moet komen in het gele vak en dan moet ik in iedere cel per regel in kunnen voeren.

Hier nog een mogelijkheid
Tik en aantal letters in kolom A klik op validatie pijl en zie alle mogelijkheden.

Bijlagen

zoeken vanuit een lijst

Willem,

Ik ben zeer enthousiast.

Dit zou voor mij zelf al perfect werken maar mijn uiteindelijke file is voor iemand anders. Mij werd verteld je mag alles doen als hij maar niet ergens op hoef te klikken. Vandaar onderstaande vraag.

Nog 1 vraag kan het ook zonder op het pijltje te klikken? Of moet het echt via gegevens validatie?

Laatst bewerkt:
Nee dat gaat helaas niet zonder op het pijltje te drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan