invoeren van de data in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert1960

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2013
goeie morgen!

jullie gaan vast lachen maar ik heb een probleem.

Ik heb een accesdatabaseprogramma waar ik showuitslagen in bijhoud. e.e.a. wordt gepubliceerd op internet. Echter om het gepubliceerd te krijgen moet ik nog al wel handelingen uitvoeren. Ben een leek als het op dit soort progrmma's aankomt.
Hier de handelingen
a; invoeren data in Access
b; copieren Accesdatabase naar Excel
d; copieren Excel naar 'Dreamweaver'
e; handmatig 'gifs' aan 'Dreamweaver' toevoegen
f; publiceren op internet

Los van het invoeren van de data in Access zijn alle andere handelingen echt monikkenwerk en nemen giga veel tijd in beslag. Is er een manier om dit vanuit Access in een keer te doen? en dan met alle toeters en bellen (valt wel mee geloof ik) die ik zelf via dreamweaver toevoeg? Ik zoek eigenlijk iemand(liefst in Almere) die me daar mee wil helpen want ik kom er zelf niet uit.

Access kan weinig met dreamweaver. Is stap b) wel nodig trouwens? Vanuit Access een excel bestand maken levert toch hetzelfde resultaat om in Dreamweaver een xls te importeren? Wat doe je dan nog in Excel dat je niet in Access kan, of in Dreamweaver?
Je geeft in je vraag al aan dat de meest tijdrovende handelingen in Dreamweaver plaatsvinden; ik denk dat je vraag dus niet met Access is op te lossen, en dat je de vraag beter in het Dreamweaver forum kan stellen.

de info in Access is meer dan dat ik op de website wil laten zien. En ik heb geen flauw idee hoe ik Acces kan plaatsen. Overigens gaat het 'werk'in Dreamweaver alleen om een toegevoegd gifje ( een bewegend vlagje voor van het land waar de deelnemer uit komt. Ik weet ook niet of dit al in Access te plaatsen is

Dus je haalt het alleen naar Excel over om kolommen te verwijderen? Als dat zo is, dan hoef je in Access alleen maar een query te maken met de benodigde velden. Die exporteer je dan naar het Excel format, en verwerk je verder in Dreamweaver.
In Access kun je uiteraard ook plaatjes als Bijlage opnemen in een tabel. Die zie je dan netjes terug in rapporten en formulieren, maar in een Excel werkblad uiteraard niet. Daarom (en niet alleen daarom) gebruik ik zelf nooit het Bijlageveld. Liever sla ik de naam en het volledige pad ervan op in één of twee tekstvelden. Je kunt ze dan nog steeds gebruiken in Access op formulieren en rapporten. Ik stel mij zo voor dat als je dat exporteert naar je Excel format, je de gegevens die je in Dreamweaver nodig hebt, al gelijk beschikbaar hebt, want je hebt dan de bestandsnaam en het pad. Moet de rest een fluitje van een cent zijn.

Help zegt niets over je probleem, titel aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan