• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invoeren van waarde met behoud om een cummul te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

crambe

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo iedereen,

In bijlage een bestandje wat naar ik denk de vraag iets makkelijker omschrijft.

Het is namelijk zo dat waneer er in een kollom (rij) een getal wordt ingegeven dat dit getal in een andere kollom genoteerd wordt en dat dit kan gebruikt worden om in een andere kollom (rij) een cummul te maken van dit getal.

Zie maar eens in het bestandje is wellicht duidelijker dan mijn uitleg hier :(:rolleyes::confused::)

Alavst mijn dank

groetjes Marc

Ik kan niet in een onzichtbaar bestandje kijken.

zelfde vraag maar met bestandje

't ja hoe dom kan een mens zijn :o
hier dezelfde vraag maar met bestandje

Bijlagen

Is het de bedoeling dat de gecumuleerde waardes in de gekleurde cellen eronder worden geschreven (rij 13 e.v.) of dat uitsluitend van de cellen in rij 12 gebruik wordt gemaakt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Is het de bedoeling dat de gecumuleerde waardes in de gekleurde cellen eronder worden geschreven (rij 13 e.v.) of dat uitsluitend van de cellen in rij 12 gebruik wordt gemaakt?

Met vriendelijke groet,

Beste Roncancio ,

Alvast bedankt voor de hulp.
het is de bedoeling dat dit voor alle rijen geldt en dat wanneer er een waarde is ingevoerd in vb cel I12 deze ook in cel J12 komt maar van zodra er een andere waarde ( de maand daarop ) deze waarde in I12 kan worden aangepast aan de nieuwe waarde en dat in cel J12 deze waarde van de vorige maand blijft behouden. Let wel van zodra deze voor een 3 maand wordt gebruikt dient de waarde in cel I12 terug invoerbaar te zijn en in cel J12 dient de waarde te komen van vorige maand in cel I12. in cel K12 dient de cummul te komen van alle waarden die reeds zijn ingegeven in cel I12. Zoals beschreven in vb jan 100 feb 75.8 maart 16 april 58 dan zou dit eigenlijk in cel K12 de som dienen te zijn van jan - feb -maart -april (249.8)

hopelijk helpt je dit verder

Bedankt Wigi,
maar voor een kenner is dit misschien wel duidelijk maar voor een leek is dit de klokken horen luiden en donderen in Keulen :rolleyes:;)

zo dient dit over de volledige lijst gebruikt worden.

Ik begrijp dat dit niet eenvoudig is om zoiets naar voren te brengen in een zinnetje maar 't ja een mens heeft niet beter :)

alvast nogmaals bedankt
Groetjes
Marc

Beste Crambe , zet in je voorbeeldje eens wat meer cijfer ( handmatig ) bijvoorbeeld van cel G12 tot N15 of op zijn minst toch een 3 tal regels dat we duidelijk kunnen zien wat er nu juist moet bij elkaar geteld worden , ik lees jan , feb , maart , maar kan dit nergens lokaliseren in je sheet :confused:

Beste Crambe , zet in je voorbeeldje eens wat meer cijfer ( handmatig ) bijvoorbeeld van cel G12 tot N15 of op zijn minst toch een 3 tal regels dat we duidelijk kunnen zien wat er nu juist moet bij elkaar geteld worden , ik lees jan , feb , maart , maar kan dit nergens lokaliseren in je sheet :confused:

Beste helpers ;)

in bijlage het aangepaste voorbeeldje ...
Of dit nu meer duidelijkheid schept .... :o

Mocht je nog meer info willen vraag gerust.

Alvast bedankt om dit probleem te bekijken en te zoeken naar een oplossing, super jongens!

Groetjes
Marc

Bijlagen

Beste helpers ;)

in bijlage het aangepaste voorbeeldje ...
Of dit nu meer duidelijkheid schept .... :o

Mocht je nog meer info willen vraag gerust.

Alvast bedankt om dit probleem te bekijken en te zoeken naar een oplossing, super jongens!

Groetjes
Marc

Mochten er nog mensen zijn die eens willen zien aub.
oplossing blijft nog steeds te zoeken, zodoene lieve mensen graag even kijken

Bedankt
groetjes
Marc

Mochten er nog mensen zijn die eens willen zien aub.
oplossing blijft nog steeds te zoeken, zodoene lieve mensen graag even kijken

Bedankt
groetjes
Marc

Ik heb code toegevoegd aan het bestand zodat bij het invullen van een waarde in de I-kolom, de waarde in de J-kolom wordt verhoogd met de ingevulde waarde. Dus:

Maand 1
- J-kolom = 0

Maand 2
I - 100
J = 0 + 100 = 100

Maand 3
I - 35
J = 100 + 35 = 135

Maand 4
I = 80
J = 135 + 80 = 215

etc.

Het nadeel van je methode is dat als je een fout maakt, dat deze direct in het totaal verschijnt. Dus stel dat je voor maand 4 8 invoert (ipv 80) dan staat er dus in de J-kolom 143 ipv 215.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan