invoeren volledige naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

perryvg

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2009
geachte forumleden,
ik stoei al een paar dagen met het volgende probleem.
als ik met mee wizard opzoeken op naam laat selecteren, komt er alleen de achternaam.
ik wil de volledige naam, netjes met voldoende spaties.
uit het handboek access 2010 van Wilfred de Feiter, heb ik dit kunnen terug vinden(Iif en Isnull functie).
als ik nu een invoerscherm gebruik, krijg ik geen namen te zien.
ik heb een file gemaakt test1, hierin is een formulier naam volledig gemaakt.
hier wordt de naam samen gevoegd.
in de form invoerform kan ik bij naam wel kiezen en bij naam volledig niets.
hoe kan ik dit oplossen.

Bijvoorbaat dank Perry

Bijlagen

Wat je precies denkt te doen, snap ik niet helemaal want je hebt een formulier met een werkende formule. Je hoefde alleen maar die formule over te zetten naar je keuzelijst, en je was klaar. In plaats daarvan maak je een compleet andere keuzelijst, en verwacht je dat die hetzelfde doet?
Niet getreurd, want je formule kan een stuk simpeler, daarmee natuurlijk niet gezegd dat de formule van Wilfred niet deugt ;)
Gebruik deze query als rijbron van je keuzelijst:
Code:
SELECT Id, [v_vnaam] & " " & [v_tv]+" " & [v_acht] AS Naam_Volledig FROM [naam volledig] ORDER BY [v_vnaam] & " " & [v_tv]+" " & [v_acht];

octafish,
waar ik naar toe wil is het volgende;
in de database komen 2 lijsten met namen, een is van mensen die een probleem aan kunnen geven en een lijst van mensen die het probleem kunnen oplossen.
in het invoer scherm moet dus twee lijsten te breiken zijn ,als je volgens de normale keuzelijst gebruikt krijg je alleen een voornaam na de keuze.
ik wil graag altijd een nette volledige naam die gekozen kan worden uit een van deze lijsten. dus bij aangevers keizen uit lijst aangevers en keizen uit een lijst van oplosser. ik ga nog verder een simpel data base maken in zal deze hier posten om het duidelijker te maken.

alvast bedankt voor de info Perry
ps ben nog maar een week of acht bezig met access, dus er zullen wel meer vragen volgen(omdat ik het misschien niet helemaal begrijp).

Hopelijk snap je de code die ik je gegeven heb, want die is het antwoord op je vraag :)

ik weet niet precies waar ik die moet plaatsen, zal zsm voorbeeld plaatsen
Perry

Voorbeeldje hoeft niet, want die staat er al. Een keuzelijst heeft een Rijbron. Dat kan een tabel zijn, een query of een SQL statement. Dat laatste is eigenlijk hetzelfde als een query, maar dan een variant die niet als query is opgeslagen, en ook niet terug te vinden in de groep Queries in het navigatievenster. Het is dus de feitenlijke code van een query.
De bovenstaande code is de SQL code die je als rijbron kunt gebruiken. Kwestie dus van kopieëren, en plakken in de eigenschap RIJBRON van je keuzelijst.

octafish,
het is inderdaad gelukt in mijn test file.
ga eens verder stoeien met dit in mijn andere file.
laat de discussie nog even open staan (1a2 dagen) en zal hem dan sluiten, kan ik altijd nog even terug komen als het niet helemaal lukt.
alvast bedankt en tot ziens hier.

Octafish,
ik heb nog wat met jou oplossing aan het stoeien geweest.
ik snap nu hoe de werk en heb het ook in een andere file toe gepast.
bedankt en totziens hier.
Vraag is op opgelost gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan