invoermasker in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
In een formulier heb ik op een tekstveld het volgende invoermasker ingevoerd:

0" stuks "-\ 09" cm pot";0;

Hiermee wil ik dat het eerste cijfer ingevuld wordt, dit bestaat altijd uit 1 getal.
Het tweede item echter kan uit 1 of 2 cijfers bestaan.

Het kan dus bijvoorbeeld worden:

2 stuks / 5 cm pot
of
2 stuks / 15 cm pot

Wanneer ik de 2e mogelijkheid invoer, gaat het goed, maar bij de eerste maakt Access ervan:

stuks / 25 cm pot.

Wat doe ik niet goed???

Overigens zou ik ook graag willen dat Access alle gegevens (incl. vaste tekst) in de tabel overneemt, vandaar de nul achter de puntkomma, maar helaas toont Access nu alleen 215 in de tabel.

Iemand suggesties??

misschien een idee

Als ik zoiets aan de hand zou hebben zou ik twee invoervelden naast elkaar zetten waarin men eerst het aantal moet vermelden en in het 2e veldje de diameter in cm. Bij na bijwerken zou ik een 3e veldje vullen waarin deze velden worden samengevoegd en voorzien van de nodige tekst :[Veldje 1] & "stuks/ "& [veldje 2] & "cm". Misschien is dat een idee.
Overigens werkte jouw instelling van het formulier bij mij wel zoals je wilde.

Laatst bewerkt:
Da's ook een idee natuurlijk...alleen had ik wel verwacht dat er een meer eenvoudige manier zou zijn.
Ik ga er in elk geval even mee aan de slag.

Hoe bedoel je trouwens dat de instelling bij jou wel werkt? Bij mij werkt het ook wel in het formulier, maar juist in de tabel noteert hij gewoon 215 in die kolom, zonder tekstgegevens ertussen..

Ik heb jouw invoermasker ingesteld in de Tabel. Vervolgens daar een formulier aan gekoppeld. Het invoermasker wordt dan automatisch ingesteld in het betreffende veld in het formulier. Ik heb eea gecheckt maar hij schrijft de verschillende voorbeelden van jou netjes weg in de tabel.
Het splitsen in drie velden heeft het voordeel dat je aan het einde van het jaar kunt zien welke pot het meest verkocht werd.

Laatst bewerkt:
Nou, hoe het mogelijk is kan ik niet verklaren, maar alles werkt nu ineens! Zelfs zonder 2 of meerdere velden, dus gewoon als 1 invoerveld!

Ik heb hem als volgt gemaakt:
0" stuks "-\ 09" cm pot";0;

(de nul en negen dus omgedraaid met wat ik eerst had).
Dit invoermasker inderdaad in de query gezet waar ik de gegevens uithaal, en alles werkt perfect!

Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan