• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoerscherm automatiseren / cellen automatisch kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricoexcel

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2013
Hallo allemaal,

Ik ben een invoerscherm aan het maken waarbij verschillende gegevens ingevuld kunnen worden.
Het is de bedoeling dat ik steeds opnieuw het invoerscherm kan gebruiken en dat de gegevens worden gekopieerd naar een ander tabblad.
Op dit andere tabblad zal dan naar verloop van tijd een grote lijst ontstaan met alle gegevens die ingevoerd zijn in het invoerscherm.

Dit lukt niet d.m.v. het linken van de cellen aangezien ze dan hun bron kwijt zijn wanneer weer nieuwe gegevens worden ingevuld in het invoerscherm.
Misschien dat het gaat lukken met een macro of iets dergelijks maar hier heb ik weinig tot geen kennis van.

Kan iemand mij met dit probleem helpen?
Bijgevoegd een voorbeeldbestand met nog wat aanvullende informatie.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

Groet,
Rico

Bijlagen

Zoek eens info over het gebruik van een Userform(formulier), geknipt voor zoiets.

Cobbe, dat userform werkt perfect!
Ik heb het bijna functioneel, alleen lukt het mij niet om de dagen bij op een datum te tellen.

De aantal broeddagen moeten bij de datum worden opgeteld en tezamen de uitkomstdatum vormen.
Als ik + of * doe kom ik beide keren niet goed uit. Misschien heeft het te maken met het type?(text / value).
Maar ook hier kom ik niet uit.

Weet jij, of iemand anders, dit misschien?

Ik kon m'n file hier niet uploaden (invalid file) maar via deze link kun je hem downloaden
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4UZ3JEELCEGY.xltm
Groet,
Rico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan