• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoerscherm en invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeebeeke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2014
Goedenavond allemaal!

Ik zit momenteel wat te stoeien met een simpel, mini-voorraadsysteem op basis van een standaard Excel-template.

Wat ik graag zou willen is het volgende:

- Een werkblad waarop zich een soort 'invoerscherm' bevindt, waar ik het artikel(nummer) kan selecteren, een mutatiesoort kan kiezen, een aantal kan invoeren en een referentie kan meegeven.

- Een ander werkblad waarop alle mutaties die gedaan zijn, te zien zijn. Dus een mutatieoverzicht.

- En nog een ander werkblad waarop de voorraad van alle artikelen te zien is. Hierbij is het de bedoeling dat het getal bij 'voorraad' in deze kolom automatisch wordt bijgewerkt a.d.h.v. de ingevoerde mutaties op het eerste werkblad.

===

Nu is het me wel gelukt om het zover te krijgen, dat dit ik handmatig kan invoeren. Echter kan ik me niet bedenken hoe ik dit automatisch via een invoerscherm kan doen of überhaupt een invoerscherm kan maken.

Is er iemand die dit wel weet en bereid is om me hierbij te helpen?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Ik heb geprobeerd om het aanpassen van het getal bij 'voorraad' automatisch te laten aanpassen afhankelijk van de waarde ingevuld bij 'code' op het eerste werkblad, maar kom er niet uit met onderstaande code. Deze geeft een fout aan. Wellicht dat iemand van jullie de fout zo opmerkt.

Ik zal het nog even kort uitleggen wat precies de bedoeling is:

- Wanneer er bij 'code' op het werkblad 'mutaties' een "1" of "5" als waarde wordt gegeven, dan moet de waarde van de kolom 'aantal stuks' worden opgeteld bij de kolom 'voorraad' op het werkblad 'voorraad'.

- Wanneer er bij de code "2", "3", of "4" wordt ingevoerd, dan moet dit afgetrokken worden.

Dit allemaal uiteraard bij het juiste artikel. Onderin ook een nieuw document.

Alvast bedankt ;)

Code:
=ALS(EN(Mutaties[@SKU]=[@SKU];OF(Mutaties[@CODE]="1";Mutaties[@CODE]="5"));SOM(Voorraad[VOORRAAD]+Mutaties[@[AANTAL STUKS]]);Voorraad[VOORRAAD]-Mutaties[@[AANTAL STUKS]]))))

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan