• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoerscherm maken met excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerwindevries17

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Hallo allemaal,

ik ben bezig om een soort facturatie programma te maken in excel. ik heb nu 2 tabbladen gemaakt, met op het eerste tabblad een invoerscherm en het 2e tabblad de factuur. Als ik het invoerscherm invul komt het automatisch in de factuur te staan etc. alles werkt mooi.

Alleen nu zou ik graag willen dat dat eerste tabblad vervalt en dat alleen het tabblad factuur er blijft staan. Ik wil dan graag dat in het tabblad ''factuur'' buiten het afdrukgebied een knop komt met ''invoerscherm openen'' en dat als ik daar op klik dat ik dan de gegevens kan invoeren. Onder deze knop zou ik dan graag een knop hebben met de optie om de factuur als pdf op te slaan. onder die knop zou ik dan nog een knop willen hebben met ''factuur leegmaken''

Bij het invoerscherm zou ik ook graag een mogelijkheid zien om te kiezen tussen ''FACTUUR'' & ''HERRINERING'' & ''AANMANING''

en dat dit als titel op de factuur komt.

Ook zou ik graag zien dat elke keer als ik een factuur invoer het factuurnummer met 1 verhoogt en start bij 1000

Is er iemand voor mij die dit zou kunnen/willen doen? Ik ben er zelf al mee bezig geweest met macro's en die knoppen maar het lukt mij gewoon niet, mede omdat ik die programmeertaal niet kan schrijven enzo.

ik ben diegene die dit voor mij zou willen doen HEEL ERG dankbaar :)

in de bijlage vinden jullie het bestand voor wat ik nu al heb

Bekijk bijlage Excel factureren.xlsx

Laatst bewerkt:
Het invoerscherm openen/sluiten kun je doen met Sheets("invoerscherm").Visible en de opties True en False.

Om in een later stadium gegevens terug te kunnen vinden, zal ik adviseren om een derde tabblad te gebruiken waarop de gegevens (in tabelvorm) worden opgeslagen.
Als je dan 1 kolom hebt waarin de factuurnummers staan, kun je met een simpele formule (Maximum van waarde van die kolom + 1) het nieuwe factuurnummer bepalen.

Hoop je hiermee al wat op weg geholpen te hebben.
Oplossen van de volledige vraag, vergt wel even wat tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan