Invoertaal keyboard Hannspree Hanns Note SN10E1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athenatius

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Hallo,

Ik heb een kleine notebook gekregen maar ik weet niet welke invoertaal ik in zou moeten stellen. Sommige leestekens werken namelijk niet, zoals de @.
Naar mijn idee is het Duits. Maar ja, 'welk Duits? En welke combinatie moet het zijn(zoals Nederlands)Nederland) - Verenigde Staten(internationaal)?

DSC_0127.jpg

Mijn excuses voor de kwaliteit van de foto. Op de een of andere manier lukt het me niet om het scherper te krijgen.
Ik hoop dat het afdoende is.

Heel graag uw hulp.

Vr. groet.

Als ik een gok mag wagen is dat een Nederlands toetsenbord.

Dit lijkt meer op een NL toetsenbord. De foto is onduidelijk, maar als er boven de 2 een "-teken staat en boven de ' (links van de grote Enter-toets) een @ dan is dat het.
EDIT: Edmoor ziet het ook zo.

Tijs.

Deze is iets duidelijker?

Denken jullie er nog steeds zo over?
En hou zou de indeling dan moeten zijn?
Nederlands)Nederland) - Verenigde Staten(internationaal) werkt niet..

11525-img0895s.jpg

Laatst bewerkt:
Ik denk nog steeds Nederlands, maar dat kun je toch ook eenvoudig testen?

Nederlands)Nederland) - Verenigde Staten(internationaal) werkt niet..

Natuurlijk werkt dat niet, want dan gebruik je nog steeds de Verenigde Staten (Internationaal) toetsenbordindeling(!)
Het moet dus zijn:
Nederlands (Nederland) - Nederlands

Nogmaals: Als boven de 2 een "-teken staat, dan is het een NL toetsenbordindeling.

Verwijder de Verenigde Staten (Internationaal) toetsenbordindeling ook meteen uit alle talen die er staan, dan kan er geen misverstand over ontstaan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Haha, wat voor jou natuurlijk is is het voor mij niet hoor.;)

Ik kom er net achter dat dit apparaat is Duitsland gekocht is.
Heb ook allerlei combinaties met Duits geprobeerd. Nog steeds klopt het niet.

Dus.........
Zit er nu wel of niet een "-teken boven de 2?
Indien ja, dan blijft wat mij betreft de toetsenbordindeling Nederlands.

Indien Duits toetsenbord, dan had er ergens een ringel-S moeten staan en die heb ik op beide foto's niet gezien??

Natuurlijk moet je de toetsenbordindeling volgen die je hebt ingesteld, dus (bij NL toetsenbordindeling) zit de @ NIET onder Shift-2 maar ergens links van de grote Enter (zoals ik al schreef in mijn eerste posting!)

Tijs.

Ja inderdaad, het "-teken zit boven de 2.
Je verhaal klinkt logisch en helder maar nog steeds is de indeling in de war met Nederlands(Nederland) - Nederlands.
Ik kan bijv. het @ niet eens meer terugvinden!

Het lijkt alsof het probleem ergens anders ligt. Maar waar?

Als je Nederlands hebt ingesteld zit de @ gewoon onder de fysieke toets waar hij op afgebeeld is.

Dat zou je zeggen ja. Toch is het niet zo.
Maar het is niet alleen de @. Er zijn nog meer tekens die niet kloppen.

Waarschijnlijk staat numlock en/of FnLock aan??

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb ik gecheckt. Geen verschil.

Trouwens, op Nederland(Nederlands) - Verenigde Staten(internationaal) is shift-2 nu @ en shift-@ is nu " , net zoals op mijn eigen laptop maar dan staan @ en " andersom!

http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Page417.vdb?Detail=LmabbmqaO.qaS.9mLu9mKC8k&MGWLPN=ECO

Op Nederland(Nederlands) - Nederland is shift-2 zoals het hoort " en is @ nergens meer terug te vinden, ook nietmet toetsencombinatie Ctrl-Alt.

Laatst bewerkt:
Als ik het zo verder lees op Internet is het een rebranded MSI Wind.
Als ik deze link mag geloven is het een UK toetsenbord. Is makkelijk te checken: Heb je een pond teken of een dollarteken op het toetsenbord?

Verder: Ik (en ook Helpmij) heb een grote hekel aan crossposting: crossposting link
Mijn hulp eindigt dan ook met deze posting.

Tijs.

O..ok, neem me niet kwalijk.
In ieder geval bedankt voor je hulp.

Het is inderdaad een UK toetsenbord, het probleem is opgelost.

Groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan