invoervelden formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xx-Szanne-xX

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
hoi

k heb n vraagje zijn er geen patches of updatis oid waarmee je bij de invoervelden van formulieren de velden wat "speelser" worden. ik vind ze nogal erg zakelijk en abstract.

weet iemand een oplossing om ze wat kleur en vorm te geven bijvoorbeeld?

alvast bedankt

groetjes

er zijn standaard opmaaken zeg maar. Misschien iets van een thema zoeken of template of iets dergelijks?

site

weet iemand zo`n site waar die te downloaden zijn ( ja ik weet wat google is)

er is niet zon plus pakket voor office net als dat er zoiets is voor windows...

Je kan ook een eigen opmaak maken. Dan maak je een formulier aan. deze doe je opmaken zeg maar. Dan klik je op het icoontje in de werkbalk zodat je autoopmaak kan kiezen. klik in dat venster op aanpassen. dan de bovenste optie gebruiken. naam geven en klaar. je eigen stijl ;)

ja maar dat bedoelde ik niet dat wist ik al.

het gaat mij alleen om de invoervelden. deze zijn rechthoekig.
misschien dat het mogelijk was om ze een andere vorm of kleur te geven? ( niet dat speciaal effect met schaduw)

hm, da weet ik zo niet. als je vind, let me know... pls?:D

gr moi!

Hi,

Voor wat betreft de kleuren: deze kun naar elke gewenste kleur aanpassen via het eigenschappen van het tekstvak. Of dit de leesbaarheid ten goede komt, is iets anders :-)

De vormen: Access heeft standaard inderdaad alleen rechthoekige tekstvakken. Als je hier iets aan wilt doen, ben je aangewezen op custom (ActiveX) controls. Deze worden wel aangeboden, maar meestal moet je er voor betalen.

Als je grafisch (een beetje) handig bent, kun je een printscreen maken van je 'saaie' formulier, er vormgeving aan toevoegen in bijv. Photoshop, en het resultaat als achtergrond terugzetten in je Access formulier .

succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan