• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoervelden laten wissen (voor gebruik meerdere malen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janussie

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2012
Hallo,

Totale leek op Excel gebied...... dus misschien stel ik mijn vraag ook wel verkeerd :)

Wat ik wilde weten: Is er in Excel een mogelijkheid "invoervelden" voor gebruik de 2de (en andere keren) te laten wissen ??

Alvast bedankt !!

groetjes,
Jan

Je kunt invoervelden, cellen, e.d. meerdere keren vullen en leegmaken.
Kan je een voorbeeld sturen van wat je wilt doen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@ Roncancio: Sorry, zie al dat ik mijn vraag verkeerd gesteld heb:

Moet zijn ALLE invoervelden via een opdracht wissen !!

groetjes, Jan

Dat kan zeker, maar wat bedoel je precies met invulvelden?
Kan je een voorbeeld bijvoegen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

- Selecteer de cellen die WEL veranderd mogen worden.
- Klik op je rechtermuisknop en kies voor Celeigenschappen...
- Kies daar voor tabblad Bescherming en vink Geblokkeerd uit.

Als je hiermee klaar bent, beveilig je het werkblad/bestand via Controleren op het lint.
Je kan er een wachtwoord opzetten maar deze is snel te kraken indien gewenst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@ Roncancio: Duidelijk wat betreft beveiligen !! En............. is via Excel zelf de mogelijkheid: ALLE invoervelden wissen er ?? Indien neen.... hoe krijg je dat dan voor elkaar !

Bedankt !! groetjes, Jan

Waar komt "nee" te staan?
Automatisch wissen gaat overigens via VBA.
Welke cellen moeten precies gewist worden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Maak er een 'alleen lezen' bestand van.
Je kunt het dan opslaan onder een andere naam en het origineel houd je in stand.

Waar komt "nee" te staan?
Automatisch wissen gaat overigens via VBA.
Welke cellen moeten precies gewist worden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio, De "invoervelden" (dus wat er ingevoerd is) zouden dan gewist moeten worden om het formulier weer in gebruik te laten nemen voor de volgende keer (en er dus geen fouten gemaakt worden, omdat er nog wat staat !)

"Alleen lezen" lijkt me gene optie (kan er niets ingevoerd worden ....; toch ?)

groetjes en bedankt alvast, Jan

Bij alleen lezen kan je nog steeds gegevens invoeren alleen dien je het bestand dan wel op te slaan onder een andere naam.
Hierdoor blijft het origineel onveranderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@ Roncancio en popipipo: Dan ben ik eruit. Bedankt !!! groetjes, Jan
Had het als Opgelost gezet, maar zou toch wel héél graag de mogelijkheid hebben om met 1 knop alle invoervelden te laten wissen (dit omdat er straks toch onder de originele naam opgeslagen wordt !!)

Iemand de oplossing voor mij ?

Bedankt alvast en groetjes, Jan

Laatst bewerkt:
Misschien had ik bovenstaande beter in een ander bericht kunnen zetten ? Weet niet of bij verandering er een email verstuurd wordt ? groetjes, Jan

Code schrijven om met een knop velden leeg te maken is zo gebeurd.
Het is wel handig als je aangeeft welke cellen leeggemaakt moeten worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@ Roncancio: Okay, dan kom ik erop terug als het Uitslagenformulier (plus alle velden) definitief is. Want anders werkt het straks niet meer, als het formulier aangepast is :)
Bedankt alvast !
groetjes, Jan

@ Roncancio: Of kun je het zo maken, dat de "niet beveiligde velden" gewist worden (door een knop), want dan is het op meerdere formulieren toepasbaar. Het is maar een vraag hoor, totaal geen idee wat er wel/niet kan !

Alles kan. Ik weet niet welke velden je hebt vrijgegeven. Maar met zoiets moet het wel lukken.

Code:
Sub leegmaken()
With Sheets("Blad1")
    .Unprotect
    For Each cl In Range("B13:O16")
        If Not cl.Locked Then cl.Value = ""
    Next cl
    .Protect
End With
End Sub

Het oranje gedeelte in het voorbeeldje heb ik vrij gegeven en mag dus leeggemaakt worden het grijze gedeelte niet en blijft dus staan.

Bijlagen

@ VenA: Definitieve formulier(en) moeten nog komen. Maar met deze optie gaat het "Wissen" prima. Ga het proberen zelf te maken in de def. formulier(en). Als het niet lukt.... meld ik me nog een keertje :)

Bedankt, Jan

We zien je vraag wel verschijnen. Wil je deze nog wel even op opgelost zetten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan