Invul lijnen over de volledige breedte

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajupa

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2011
Hallo,
Ik ben bezig met het ontwerpen van een invulformulier in Word waarbij ik een stippellijn van links naar rechts over de volledige breedte van het papier wil hebben.
Op deze stippellijn kan men dan gegevens invullen met pen. En uiteraard netjes uitgelijnd.
Vb.
Naam
................................................................................................
Adres
...............................................................................................

Gr. John

Sorry, maar het is mij nog niet geheel duidelijk.
Ik krijg niet direct een lijn(stippellijn) over de volledige breedte.

Je moet vooraan links beginnen en niet midden in een regel anders werkt het niet.

Ik krijg wel een horizontale lijn, geen stippellijn.
Maar dan krijg ik niet het woord (bijv. Naam) er strak boven of ervoor.

Je kunt gebruik maken van tabs met voorlooptekens. Via alineaopmaak ga je naar tabs.
Stel een tabstop in deze zet je op rechts lijnend en bij opvulteken kies je de puntjes.

Via je liniaal (indien niet in beeld, instellen via tabblad beeld) kun je de ingestelde rechts lijnende tab verschuiven naar het einde van de marge (of desgewenst verder).
Druk op tab om naar de tabstop te springen. Door het opvulteken wordt nu de hele regel opgevuld met puntjes.

Note: dit is een alinea instelling en alleen van toepassing op de alinea waar op dat moment je cursor staat. Als dit het einde van het document is dan zal (bij enter) die instelling mee gaan.
Maar als dit niet zo is, moet je eerst alle alinea's selecteren waarvoor je deze instelling wilt instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan