• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invul macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerrieM

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Ik heb een bestand dat ingevuld moet worden. Hierin staat in kolom A een opzoek code, in kolom B een merkcode, in kolom C een getal waarmee gerekend moet worden. In kolom E moet dan de uitkomst van een berekening komen.
Op een tweede tabblad staat de berekening.

Nu heb ik het zo dat je de opzoek code in A2 invult (het blauwe vakje) en dat dan via Vlookup de merkcode en het rekengetal worden ingevuld. In E2 komt dan het getal te staan dat in de bijpassende rij moet staan.

Nu wil ik dit laten invullen door excel zelf, maar weet niet hoe.

Ik hoop dat de bijlage het probleem verduidelijkt.
Hier heb ik in kolom F de uitkomst van de macro al ingevuld.
p.s. de bijlage is niet de werkelijke bestand, dus de berekening is een stuk moeilijker en niet in te vullen in een paar velden.
p.s. 2 bijlage txt veranderen naar xls

Bijlagen

Volgens mij niet, want in jouw poging moet je in de macro de formule invoeren, en deze is iets te lang en ingewikkeld voor een macro.

Toch bedankt voor het helpen.

als je alles onder 'berekening uitvoeren vervangt door:

Calculate
Cells(r, 5).Value = Cells(2, 5).Value

krijg je het gewenste resultaat.

He Hans, ik ben (dankzij jouw) al een heel eind, maar hij vult nu alleen nog het eerste veld in.
Misschien dat jij weet wat ik fout doe?

Ik begrijp het niet helemaal, Als je de zoekwaarde invult in de cel, zet de macro de berekende waarde niet in de goede cel ?

Hij zet de waarden wel in de juiste cel, maar nu wil ik eigenlijk dat hij alles er inzet zonder dat ik zelf de zoekwaarde hoef in te vullen.

In de bijlage worden alle cellen berekend.

Je moet alleen even kijken hoe je de macro gestart wil hebben. Hij kan gestart worden door een knop, of bij een wijziging in je werkblad.

De macro wordt nu gestart door het wijzigen van cel A2, zie de programma code achter het blad info-type.

Op zich is het waarschijnlijk mooier om een 'gebruiker gedefinieerde functie' te maken, waardoor deze automatisch wordt bijgewerkt. Ik kan me niet voorstellen dat een berekening zo gecompliceerd is dat deze niet in een macro (of functie) uit te voeren is.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan